Help ik zoek info over werken in Spanje. Enz

Hallo Allemaal

ik heb een vraag !!

Het zit namelijk zo
ik heb in de planning zitten om te werken in het buitenland en daar tijdelijk een paar maanden te verblijven.

Dat is omdat ik het hier wel een beetje allemaal gezien hebt en omdat het hier echt altijd haasten haasten haasten is en je leeft hier om te werken ( Nederland )
natuurlijk moet je overal werken dus daar zal je nooit onderuit komen maar dat het elke dag hetzelfde is zoals : slapen wakker worden werken eten en weer slapen word ik hier niet goed van.
Ik wil iets anders en ik ga het gewoon proberen dan ben ik in ieder geval weer een ervaring rijker.
het liefst wil ik dat in Spanje doen

maar, nou is mij vraag wie kan mij hier wat info over geven want ik las weer wat over een werkvergunning en div dingen.
Dat moet ik dan nog allemaal uit gaan zoeken maar misschien dat iemand wat informatie hierover voor me heeft.

en weet iemand misschien in welke stad in Spanje ze veel mensen zoeken voor camping werk en diverse dingen zoals animatie teams of schoonmaak enzo… hier hoor ik gaarne ook wat van.

Alvast Heeeelll Erg Bedanktttttt !!!

Groetjes.

Als lidstaat van de EU heb je geen werkvergunning nodig in Spanje. Dus zolang je hier werkt (Spanje) kan je blijven. Je hebt wel een aantal andere zaken nodig, maar dat kan je pas regelen als je hier bent (aanvragen van fiscaalnummer, en het halen van je bewijs van residentie).
Je kan overigens zonder problemen max. 3 maanden in Spanje verblijven. Dat geeft je mooi de tijd om werk te zoeken.
Voor campings en animatie moet je overigens niet in de steden zijn. Daar zul je niets vinden. De costa´s en de eilanden zijn hiervoor de aangewezen plaatsen. Lees ook de info door hier op dit forum, er is genoeg hierover te vinden.

1 like

Beste Jeni,

Haal even diep adem en ga dan rustig alle verhalen en postings op deze pagina lezen. Aldoende kom je 100 tips tegen! Verder kan google je ook een heel eind op weg helpen, want er zijn wel 100 pagina´s met tips over verhuizen of werken naar/in het buitenland!

Voor alles over Barcelona, kun je op mijn weblog terecht, even de tijd nemen om alles rustig door te lezen, maar er staat echt veel informatie op! En inderdaad, campingwerk en animatie is (bijna) allemaal aan de Costa´s en niet in de steden.

Succes

Mabel

1 like

Hallo Hallo,
Heel erg bedankt voor jullie reacties,

Hebben nog meer mensen goeie ideetjes voor mij ???

Groetjessssssssssss, Janet

Hoi Jeni,
Wij zoeken jaarlijks voor de zomerperiode all-round camping medewerkers. Afwisselend werk dus. Kijk eens op www.campingcanbanal.net Als het je wat lijkt, stuur me dan een mail op [EMAIL=“aart.canbanal@gmail.com”]aart.canbanal@gmail.com voor verdere info.

Groet,
Aart

1 like

Jeni ik heb precies hetzelfde als jou, daarom ben ik ook op deze site gekomen maar er is zoveel informatie je ziet door de bomen het bos niet meer. Hoe jij het uitleg heb ik eigenlijk wel hetzelfde ik weet niet wat ik wil gaan doen en heb het gevoel dat ik een beetje vast zit hier in het grauwe nederland. Ik wil dus ook gewoon een aantal maanden(desnoods langer als het leuk is) naar bijvoobreeld Spanje om daar wat te werken en gewoon ertussenuit te zijn.

Ik heb het dus niet perse over seizoenswerk want ik zou bijvoorbeeld best in maart al weg willen maar dan moet dat natuurlijk wel mogelijk en haalbaar zijn.

Graag hoor ik dus ook reacties en tips want het is zo’n grote branche dat ik even niet meer weet waar ik kijken moet.

Bedankt alvast,

Thomas

1 like

Hoi Thomas,

inderdaad ik had precies het zelfde ik zag hier op deze site door de bomen het bos niet meer vandaar ik dit bericht ben begonnen.
maar, mij zou het ook niet veel uit maken voor wanneer alleen je hebt meer kans met seizoenswerk vandaar dus.
nou heb ik ook nog niet zoveel info verzamelt dus Spanje zit er voorlopig nog niet in.

het is ook zo dat ik en me vriend allebei werk moeten hebben maar zodra er 1tje werk heeft is het al makkelijker dan ken de ander daar werk zoeken.
mijn vriend heeft namelijk ook al 2 jaar op een camping gewerkt in Frankrijk dus die heeft hier al ervaring mee.

maarja ik hoop dat er nog mensen info voor me hebben ??
en zodra ik wat nuttige info hoor laat ik het je ff weten dus ik zou zeggen hou dit onderwerp in de gaten :wink:

Groetjessssssssssssss Janet :smiley:

Welkom bij de club mensen, ik heb precies hetzelfde maar ik kan pas volgend jaar, na mijn MBO. :stuck_out_tongue:

Het is momenteel niet best gesteld met het aanbod van banen in Spanje… Ze zitten tegen de 20% werkloosheid. Als je geen Spaans spreekt wordt het lastig, maar goed over een paar jaar is het hopelijk weer wat beter allemaal.

Als je je wilt voorbereiden vind je hier ook informatie over werken, vergunningen en solliciteren in Spanje, maar dan iets overzichtelijker :wink:

Succes en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Hallo,

Ik wil deze zomermaanden heel graag op een camping werken, nu ga ik eind Juli 1 weekje weg om op vakantie te gaan met mijn familie! Nu heb ik al een keer gesolliciteerd voor een camping in Italie maar om die ene week dat ik weg ga ben ik afgewezen!!! Wat als ik niet verteld had dat ik weg ging…
Vinden jullie dat ik dit moet aangeven van te voren of gewoon NIET zeggen???/

HELP ME

Als je niet had verteld dat je weg zou gaan dan had je die week in juli achteraf nooit vrij gekregen! Campings en hotels (animatie) hebben juist in die periode mensen nodig die 6 maanden achter elkaar aanwezig zijn! Als je toch die week had genomen hadden ze je waarschijnlijk ter plekke ontslagen (en terecht denk ik).

Hooooooi!!! Wie weet is dit wat voor je…

[ul]
[li]Vanaf april of mei werkzoekende onder de warme zon van Noord Spanje?
[/li][li]In voor een toffe en afwisselende receptiebaan op een middelgrote camping?
[/li][li]Beschikbaar tot in elk geval eind augustus?
[/li][li]Een enthousiaste, vrolijke, geduldige, klantgerichte jongen of meisje tussen de 20 en 35 jaar?
[/li][li]Naast Nederlands en (voldoende) Spaans, spreek je Engels, Frans of Duits?
[/li][li]Ervaring in de toeristische sector, en dan met name met de frontoffice?
[/li][li]Je bent flexibel qua werktijden en hebt zin er een zomer lang met collega´s hard voor te gaan?
[/li][li]En het laatste puntje, je bent dol op strand, zon en gezelligheid want daar zul je de job mee combineren…
[/li][/ul]

Wij kijken uit naar je reactie, vragen zijn uiteraard welkom…

Groetjes, Marieke