Hallo beste wereldreizigers,
Ik zou graag een beroep willen doen op jullie ervaringen waardoor er feiten boven tafel gaan komen over het reizen van de Filipijnen naar Nederland toe.
Mijn vriendin is Filipijnse en wil graag een x aantal maanden naar Nederland komen, om te kijken of de vonk de tussen ons overslaat en we kunnen gaan werken aan onze relatie die dan op den duur naar een huwelijk kan gaan leiden.
Nou is/zijn mijn vraag/vragen aan jullie : welke reistijd adviseren jullie om haar vanuit de Filipijnen te laten vliegen ? En via welke wegen.
Daarnaast las ik en zag ik dat de imigratieregels sinds Oktober 2012 zijn verscherpt en haast onmenselijk zijn geworden. Ik probeer namelijk uit te pluizen wat ze precies aan papieren/documenten nodig heeft. Via de IND-site heb ik behoorlijk veel informatie gelezen, maar ik weet niet of dit los staat van elkaar staat als ze op eigen initiatief wil komen.
De bedoeling is dus dat ze of 6 maanden komt, of een jaar waarbij ze ook gerechtigd is om te werken. Mocht de relatie niet slagen (daar ga ik overigens totaal niet van uit), dan heeft ze iig genoeg geld kunnen sparen om in haar eigen land nog een leuke spaarreking achter de hand te houden.
Heeft iemand hier antwoor, of antwoorden op, of wetende bij wie ik hier moet zijn om verder te komen, om onze weg verder te zetten?
Alvast bedankt, ps ook namens mijn vriendin!
Camiel