Wat is de beste manier om een camper te huren?

Komende zomer willen wij met zijn tweeën een tocht maken van Calgary naar Vancouver. We willen een camper huren. Is dat het verstandigste om rechtstreeks bij bijv. Fraserway te boeken of via een nederlands bureau i.v.m. het regelen van verzekering etc.
Kun je met een camper op elke camping terecht of moeten we er rekening mee houden dat campings vol zijn?

“Komende zomer”. Dat is een rekbaar begrip. Juni en september zijn vaak veel goedkoper dan juli en augustus.
Soms is apart boeken gunstiger, soms een “totaal-pakket” via een Nederlands reisbureau. Veel, eigenlijk alles, hangt af van de periode waarin je wilt reizen.
One ways zoals Calgary-Vancouver zijn buiten het hoogseizoen gunstiger, omdat dan in de meeste gevallen de zg. drop-off kosten vervallen.
Ben je niet per sé gebonden aan de maanden juli, augustus kies dan voor voor-of najaar.
De herfst heeft mijn voorkeur, maar voor volgend jaar heb ik een mooie aanbieding gevonden voor de maand mei, die ik twee weken geleden dan ook heb geboekt.
Campgrounds zijn zelden of nooit helemaal vol. Het komt af en toe voor in de grote bekende plaatsen als Jasper, Lake Louise, Banff. Hier zijn dan altijd de zg. overflow campings beschikbaar.
Buiten de Nationale Parken is er nooit een probleem.

Bedankt Luongo voor je snelle reactie. helaas ben ik aan het hoogseizoen gebonden omdat ik in het onderwijs werkzaam ben.

Dan wordt het dus juli of augustus. De vakantiepiek in Canada ligt ietsje meer in juli, maar heel veel zal het niet uitmaken. En het is een groot land, dus “vakantie-drukte” is ook maar betrekkelijk.
Voor het hoogseizoen ben je meestal goedkoper(minder duur) uit, als je kiest voor een goede Nederlandse organisatie.
Wat aanbiedingen betreft zijn er wel een paar die eruit springen:

Voor volgend jaar heb ik gekozen voor een aanbieding van travelhome.

Andere deskundige bureau’s met Canada-kennis zijn:

http://www.tioga.nl

http://www.kuoni.nl

Vroeg boeken is meestal voordelig.

Tioga link is niet correct.

Hallo Allegro en anderen, ik ben benieuwd naar wat het uiteindelijk is geworden, en voor welke prijs. Wij zijn momenteel ook ons ook aan het oriënteren voor een camper in Vancouver of Calgary.

Wat ik mij vooral afvraag is of er iemand ervaring heeft met Wicked? (http://wickedcampers.ca/) Deze organisatie biedt zeer voordelig campers aan, vergeleken met anderen, hoewel je dit ook terug zult zien in het comfort. Er is op internet weinig van terug te vinden.

Wanneer zijn jullie van plan te gaan? De periode is allesbepalend voor de prijs. Ik ken wickedcampers wel, maar echt zo goedkoop zijn ze niet meer, vind ik. Vanuit hier(Nederland en België) is een gecombineerde vlucht/camper optie altijd voordeliger dan het apart boeken van vlucht en camper.
Zelf heb ik dit (voor-)jaar gekozen voor een aanbieding van travelhome.

Wij zijn uiteindelijk terecht gekomen bij Travelhome. Hebben een informatiedag bijgewoond. De verschillen tussen de verschillende verhuurbedrijven zit hem behalve in de prijs in de leeftijd van de campers. Via Travelhome hebben wij een camper gehuurd bij Fraserway. Zij hebben premium campers van maximaal een jaar oud. Andere bedrijven kunnen soms een camper verhuren tot 5 jaar oud. Welke je dan krijgt weet je niet van te voren. Wij hebben tevens een hotel in Calgary geboekt voor 1 nacht en in Vancouver voor 2 nachten. Totaal prijs € 3431,-.