Tips voor huren camper

Wij willen volgend jaar met onze 3 kinderen ( 14,16 en 17)een rondreis maken vanuit Calgary met een camper.
Nu heb je allerlei soorten en maten van een camper. Graag hoor ik tips waar we om moeten letten voor het uitzoeken naar welk type geschikt zou zijn.
Ook lees ik dat als je voor 12 uur de camper wilt ophalen je daar extra voor moet betalen. Hoeveel zijn die kosten?
Ik lees dat o.a. Canada Dream en Fraserway goede verhuurbedrijven zijn. Kun je het beste rechtstreeks regelen of via een organisatie.

Alle tips zijn welkom.

Liza

Hej Liza, je vraag is alweer van twee weken geleden, maar misschien heb je hier toch nog wat aan.
Met vijf (min of meer) volwassen personen zou ik een 25foot camper als minimaal uitgangspunt nemen, maar liefst wat groter. Een 27foot heeft al een aparte slaapkamer achterin en dat is op zich wel prettig natuurlijk. Ook een zg. slide-out zou je kunnen overwegen. Dit geeft tijdens het kamperen wat meer leefruimte.
Heb zelf nooit gekozen/betaald voor een early pick-up. Ik ga op eigen gelegenheid naar de verhuurder, zorg dat ik er zo rond 9.30-10.00Uur ben en kan dan voor twaalven op pad.
Canadream en Fraserway zijn prima verhuurders, net als b.v. Go West en West Coast Mountain. Four Seasons is ook een goed adres. Zij horen bij Fraserway en verhuren al wat oudere(3-4 jaar) campers.
De beste prijs vind je doorgaans via een betrouwbaar reisbureau, zoals:

www.wrc.nl

www.travelhome.nl

www.gocanada.nl

www.kuoni.nl

www.tiogatours.nl

www.askja.nl

www.wereldcontact.nl

Bedankt voor je info.

Ik ga bij verschillende genoemde reisbureaus offertes opvragen.

Liza

Dat is altijd een goed begin.
Wil je wat meer weten over het reizen per camper door Canada, kijk dan eens op:

www.gorving.ca