Wat doe je het eerst als je aankomt in je nieuwe huis in het buitenland?

Je bent aangekomen in je nieuwe huis ergens in het buitenland. Wat is dan het eerste wat je gedaan hebt of wat je denkt te gaan doen?

Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!

uitzoeken hoe de kachel werkte, het systeem is hier in ierland totaal anders als in nederland en het was vrieskoud in huis. omdat het rond half 12 savonds was konden we het de buren niet meer gaan vragen en na een hoop gezoek en gevogel hebben we de hoop maar opgegeven en naar bed gegaan.

Gezellig maken dmv foto’s ophangen etc., zodat het gelijk aanvoelt als thuis. :smiley:

Ik heb een huis in Ghana en NL. toen ik in mijn 2e huis aankwam heb ik gelijk de mensen van de verhuis team aan het werk gezet om de inboedel op zijn plek te zetten en de koffers op het bed gegooid en ben naar de buren gelopen om kennis te maken met een biertje.

In alle landen waar we gewoond hebben hebben we bij het intrekken van ons nieuw huis altijd meteen ons voorgesteld aan de buren in mom van “de verhuiswagen komt zo en dat kan wat overlast veroorzaken”. De buren weten dan meteen wie ze als buren krijgen en dan kan soms voordelig uitpakken, bijvoorbeeld met zoeken van juiste scholen.

kijken hoe de airco werkt! best belangrijk in Burkina Faso… de Buren leer je hier niet kennen, anders komen ze alle dagen bij je langs voor drank en spijs…

de buren verwittigen dat de electriciteits mensen langskomen binnen nu en 48 uur om alles aan te sluiten en of zij een oogje in het zeil kunnen houden. Wij gaan ondertussen boodschappen doen voor een koelkast, BBQ, gasfornuis en kaarsjes waarna we terugkeren met aanmaakblokjes om een kampvuurtje te maken voor ons huisje en liggend in de hangmat te genieten van de stilte en het opkomen van de volle maan over een spectaculaire bergketen Chapadas Diamantina genaamd , gelegen in Bahia-Brasil(eergisteren gebeurd!)