Hoi allemaal,
ik ga een half jaar weg, wat doen jullie met de auto? zou ik hem uit de verzekering gooien?
Ik heb hem wel gelijk weer nodig nadat ik terug kom en kan het niet veroorloven om dan een andere auto te kopen!
gr. maaike
Hoi allemaal,
ik ga een half jaar weg, wat doen jullie met de auto? zou ik hem uit de verzekering gooien?
Ik heb hem wel gelijk weer nodig nadat ik terug kom en kan het niet veroorloven om dan een andere auto te kopen!
gr. maaike
Hey Maaike, heb dit eens gedaan. Verzekering opzeggen, kenteken schorsen (waarmee automatisch wegenbelasting vervalt) en auto van de openbare weg zetten.
Kenteken schorsen gaat vrij eenvoudig via de site van RDW. Zou nog wel even informeren bij de verzekering over de schadevrije jaren, maar meestal kun je die minimaal een jaar behouden.
Een praktische tip is om de accu los te koppelen, zodat hij niet leegloopt :teeth:
Dank je voor je advies, ik zie dat het me heel veel scheelt. mijn auto is ouder dan 15 jaar ![]()
Ik heb mijn auto “uitgeleend“ aan iemand die in die periode alle autokosten (verzekering, belasting enz) betaald heeft. Natuurlijk loop je het risico dat er iets gebeurd met je auto, maar mijn auto was ook een oud ding, dat ik zelf voor €500 gekocht had, dus ik durfde het risico wel te nemen en hem kwam het goed uit omdat ie ook maar tijdelijk een auto nodig had.
Via Wereldwijzer app