Wij gaan over 2 weken van vietnam naar cambodja, waarschijnlijk met de bus.
Nu heb ik waarschijnlijk niet genoeg dollars mee voor het visum. In Vietnam kan ik geen dollars krijgen bij de bank. Ben er al bij veel langs geweest maar het lukt mij niet. Kan ik ook in Dong betalen? Of zou je net voor de grens kunnen pinnen?
Bedankt voor de reactie.
Andres
Denk dat een e-visa de makkelijkste oplossing is. Bavet is één van de grensposten waar een e-visa geldig is. Zie http://www.mfaic.gov.kh/evisa/ en check voor de zekerheid of de bussen Cambodja ingaan via Bavet. Scheelt een hoop gedoe.
Cheers!
ik ben een paard dagen geleden met de fast boat van cau doc naar phnom pehn gereisd, medewerker van de fastboat heeft het visum geregeld. dit wil zeggen dat hij de formulieren die we onderweg hebben ingevuld heeft overhandigd aan de medewerkers daar, wij hebben hem betaald in dong. ( het was 25 dollar) vervolgens zijn we gestopt voor een drankje en hier kon je dong voor dollars omwisselen. ik betaalde 22000 dong voor 1 dollar
je kunt gewoon betalen in Dong. Wat ik deed was ervoor zorgen dat ik precies genoeg Dong in me portemonnee had zitten (en dus niet te veel dat ze je op lichten door meer te vragen). Dus als ze het vragen open je gewoon je portemonnee en geef je ze het geld. Je kunt ook proberen reizigers tegen te komen uit cambodja (die lopen er overal rond) en met hun onderling wat geld ruilen als ze nog wat over hebben.