Wasserette

Hallo medereiziger,

We gaan 6 weken naar BC met een huurauto. Ik heb hier al wat rondgekeken, maar niet gevonden waar in BC gelegenheid is om mijn kleding te wassen.Zijn er wasserettes en wat zijn de kosten?

Alvast bedankt.

Wat de kosten zijn weet ik niet maar je kan googelen op ‘coin laundry’ en zo een paar plekken opschrijven

1 like

Daar hoef je niet speciaal naar te zoeken. Bijna ieder hotel, motel en/of B&B waar je zal overnachten heeft laundry service. En diegenen die het niet hebben weten precies waar de dichtstbijzijnde mogelijkheid is. Kosten zijn meestal 3 à 4 dollar.

1 like

Mocht je gaan camperen: de meeste private campgrounds bieden ook deze service voor een paar dollar.

Rob

1 like

Veel machines hebben een Looney (2 dollar-muntstuk) nodig. Idem voor de droger. Wel zelf wasmiddel meenemen. Sommige wasserettes zijn wat duurder, sommige goedkoper. 2 dollar per machine per beurt is een mooi gemiddelde. Wasserettes in eigen beheer van een camping of motel kan goedkoper zijn (dollar per machine per beurt).

1 like

En mocht je onverhoopt in de USA willen wassen/drogen: alles gaat daar met kwartjes! 2x wassen + 2x drogen (en wellicht een douche voor jezelf) is ca 1 kg aan deze muntstukken :slight_smile:

1 like

Dank je wel allemaal

Is een Looney niet een 1 dollarstuk?
Ik dacht dat een 2 dollarmunt een Twoony genoemd wordt?

Is wellicht off-topic…maar toch leuk om te weten.

One dollar = a Toonie
Two dollar = a Loonie

A Toonie gebruik je voor de coin laundry

Maar dan andersom ('t is al laat)

One dollar = a Loonie
Two dollar = a Toonie

A Loonie gebruik je voor de coin laundry.

1 Toonie is dus 2 Loonie en de Loonie is voor de wasmachien en de droger en in de USA gebruik je hiervoor dus kwartjes.

“Confused? You won’t be anymore after this episode of…”.
(voor de wat ouderen onder ons die vroeger ‘Soap’ hebben gevolgd). :slight_smile:

Rob

“Thank you, Benson”.

lol2

t is niet zo moeilijk.
op de 1 dollar munt staat een loon (dat is de naam van de vogel) dus gemakkelijk te onthouden als loony

…en op het 2 dollarstuk staat dan dus een ‘toon’ …??
Je moet dan overigens ook maar net weten dat die vogels Loon en Toon heten…:hihi:
Vindt het er toch niet echt gemakkelijker op worden…

Excuses voor mijn melige bui maar dit soort ‘discussies’ maken de puber in mij wakker lol2. Mag wel wat vaker van mij.

“LoonyToons” Rob

vreemde vogels daar in de yukon
ik ben blij dat je er om kunt lachen :wink:

De fauna van Yukon staat bekend om haar, soms wat vreemde, vogels. Moet je ook wel zijn om daar te willen wonen.
Maar gevaarlijk zijn ze niet :)…daar hebben we dan weer de beren voor.

ik moet toegeven, jij klinkt als een goeie gast, met een goed gevoel voor humor

Heb je ook wel nodig om die lange winter door te komen… Zelfspot met humor houden ons warm ipv hutspot met klapstuk…

Die hutspot kun je nog steeds wel maken, hoor. :wink: