Wanneer ga jij naar Afrika in 2010?

Ik ben in April naar Kaapstad geweest voor meer dan 3 weken, volgend jaar ga ik weer maar dan in Maart. Kijken hoe het weer dan is. Ik had van de 3 weken 1 dag regen, mag niet klagen maar je merkte toch wel dat je al tegen de winter toe gaat. Het begon al koud te worden 's avonds en 's morgens.
Even goed genoten en veel gezien.

Groetjes Marion

Ik ga in augustus/september 2 weken weer naar Afrika. Mali dit keer.
Dit omdat ik altijd in de zomervakantie weg wil. En het is dan regenseizoen dus niet zo stoffig gelukkig (heb harde lenzen).

Net terug met een wel goed landende Afriqyjah-vlucht >>>en de volgende planning staat weer voor oktober. Omdat ik bezig ben met werk in ZA en ik daarvoor o.a. een Professional Drivers Permit en een wapenvergunning moet hebben en ik in april tegen een heleboel ehhh bureaucratie aanliep:mad: moet ik weer terug voor tussen de 1 en 2 maand om dit te regelen. Het wordt dus een soort ‘zakenreisje’ maar dan gewoon door mezelf betaald…Ik heb gelukkig leuke contacten opgebouwd dus als ik ergens langer moet verblijven hoef ik niet de volle mep te betalen. Eens kijken of de ZA wetten in de tussenliggende tijd niet wéér zijn veranderd : je weet maar nooit na de WK. Vooralsnog even wachten op goed bericht van het immigratiekantoor.:dag:

In november ga ik met een collega- fotograaf naar Benin en Togo . Ter plaatse een driver en tegelijkertijd gids gehuurd . Nu maar foto’s nemen heel dicht bij de mensen in hun natuurlijke omgeving .

Vertrek in oktober naar kenia en blijf daar en>>>kele maanden.

Jambo Ugali,

Wat ga je in de enkele maanden daar doen? Enkel vakantie of daar ook werken? Ben je al eerder in Kenia geweest of is dit de 1ste keer? In Januari vertrek ik voor 3 maanden. Ik ben er al 4 keer geweest, maar enkel voor een 14 daagse vakantie op hotel. Voor die 3 maanden ga ik een appartement huren, en als het leven mij daar bevalt wil ik daar ook een winkel beginnen.

Ga al 10 jaar , in eerste instantie overwinteren, maar heb jaren geleden iemand leren kennen die kindertehuizen beheert , ben daar zeer bevriend mee geraakt en ben vaak daar, help n beetje mee en ga vooral met de kleinsten mee om te gaan zwemmen. Vanwaar ik was ook naar Nairobi gevlogen en daar hun tehuizen bezocht en er een week gelogeerd. Ook sleep ik natuurlijk heel veel spullen mee voor de kindjes, zoals laatste keer 40 kg. aan kleertjes en kerstcadeautjes,helaas kun je nu geen charetybox meer meenenmen met airberlin, dus nu moet iedere kilo extra zwaar betaald worden, dus nu proberen geld in te zamelen…
Vorig jaar ook geld met vrienden samengelegd waarvan we kippenhokken hebben laten bouwen in kindertehuis.
Waar ga je heen in afrika?:zon02:.
groetjes.

We hebben een Xhosa-bruiloft in de buurt van Port Elisabeth eind december!