Reizen doe ik al jaren, en het leukst vind ik om mét de mensen die woonachtig zijn in het land, samen te zijn, en rondgeleid te worden. Wie immers kent het land beter dan zij?!
Ik en mijn lief willen heel graag wandelen op Santo Antão en Sao Nicolau, en overnachten op bijzondere plekken, die wat authentieker zijn , zoals b.v. Casa das Ilhas (dus géén standaard hotels, of all inclusive-oorden). Wel boek ik graag vlucht + accomodatie vooraf.
Uiteraard ken ik de geijkte organisaties, maar zou het liever willen boeken bij iemand die op de eilanden een bureautje heeft en (hopelijk) de leukste tips en trips heeft.
Wie kent misschien zo’n kleinschalig bureau, of eenmansbedrijfje?
Ik hoor graag jullie tips!!!
Alvast bedankt!
Princesa
Hoi Princesa,
Ik ben zelf net terug uit Kaapverdie (Sao vicente en Santo Antao) en ken iemand op Santo Antao die jullie zou kunnen rondleiden wat tripjes enzo betreft. Die heeft 2 wagens in gebruik die hij, naar wens, uithuurt zonder of met chaffeur om van punt A naar punt B te brengen. Ik heb er zelf ook gebruik van gemaakt. Het is een heerlijke vent, en dan bedoel ik qua karakter (ook al is de buitenkant ook niet mis hehe) en die kent het eiland op zn duimpjes, omdat hij zelf fanatieke wandelaar is en ook van het eiland vandaan komt. Ik heb zeker genoten van de trip en gezelschap en in februari ga ik weer, en dan wil ik andere delen van het eiland aandoen, en dan ga ik zeer zeker gebruik maken van zijn diensten. Daarnaast is het idee dat je aan de wandeltocht begint ver van huis in het gezelschap van een politieagent (dat is hij van beroep) toch wel een fijn gevoel. Ik heb zelf geen gebruik van accomodatie gemaakt daar ik met een groepje was die zelf een huis had op het eiland, maar ik weet zeker dat hij jullie het een en ander kan aanraden. Mocht je interesse hebben, laat maar wat weten, dan kan ik bij hem informeren of jullie zijn contact geven…
Groetjes, Neida
Hé Neida,
Wat leuk dat je de moeite hebt genomen te reageren!
En ik ben zeker geïnteresseerd om meer informatie te ontvangen over de politieman met het mooie karakter (en de niet verkeerde buitenkant )
Zoals je al zei: hij zal ongetwijfeld tips hebben voor leuke accomodaties. Dus ik hoor graag van je!
Alvast bedankt!
Groetjes, Princesa
Hoi Princesa
Ik zal even navraag bij hem doen en verslag uitbrengen bij je
Wanneer zijn jullie van plan om te gaan? Of is het nog geen concreet plan?
Uit nieuwsgierigheid, omdat je tekent met Princesa, spreek je toevallig portugees?
Nou, fijne dag, groetjes,
Neida
Hé Neida,
Nee, ik spreek geen portugees…
Princesa was een bijnaam die ik tijdens 1 van mijn Cuba-reizen heb gekregen van een local.
Ik heb nog geen hele concrete data in mijn hoofd nee.
Het zou óf in mei of juni worden, of in september of oktober.
Maar dat hangt van werk en privé-omstandigheden af. Ik zoek altijd eerst alles uit tot het bot, (dus ook de beste reistijd voor een land) en dan ga ik echt boeken. Dus doe rustig aan, maar de nieuwsgierigheid is er niet minder op!
Goed weekend en groetjes,
Princesa
Je hoeft het niet met een organisatie te doen, op jezelf is avontuurlijker. Santo Antao en Fogo, dat zijn de twee mooiste eilanden om te wandelen (vulkanen beklimmen of afdalen). Neem gerust een kijkje op m’n blog, misschien inspireert je het wel:
http://artikelssociologie.blogspot.com.br/2011/05/rondtrekken-op-de-kaapverdische.html
Beste Lobo11,
Dank voor je reactie. Ik heb je blog gelezen.
Natuurlijk kun je alles zelf regelen, maar ik vind het gewoon prettig als iemand (bij voorkeur iemand van Kaap Verdië zelf), ons op sleeptouw neemt, en ons de mooie plekken laat zien. Vakantie betekent voor mij ook dat ik niet steeds van alles hoef uit te zoeken en te regelen, maar dat je kunt vertrouwen op iemand die de kennis en ervaring al in huis heeft betreffende het gebied waar je wilt reizen!
Vandaar mijn vraag op dit forum!
Groeten,
Princesa
Je kan ook via eender welke reisorganisatie gaan en ter plekke excursies naar omliggende eilanden boeken. Ik denk dat het beter is als je een rondtrip boekt.
Arke is daar wel goed vertegenwoordigd denk ik. Ze hebben ook rondreizen. Kleinere reisbureaus zullen hun vluchtplaatsen wrs via Arke kopen. http://www.arke.nl/rondreis/kaapverdie.aspx?gclid=CJy17d3W77QCFQUFnQodFTIA2g
Beste Princesa.
…ik heb een aantal jaren geleden op een aantal eilanden langdurig mogen vertoeven, maar helaas nooit op San Antao maar wel op San Nicolao en kan ik je dat eiland ook zeker aan bevelen als je van de natuur houd…gerieflijke dorpjes, mooie tochten en lange wandelingen door een prachtig natuurschoon, rust en hele aardige mensen en kan je hotel Jardim in San Nicolao ook dan van harte aan bevelen…vriendelijke mensen en de eigenaar, Francisco, regelt wel een gids voor je ( Lisboa ) om je de mooiste punten van het eiland te laten zien en dat kan ik je zeker aanbevelen…veel succes
Floris
Beste Floris,
Dat is goed te horen. Ik ga eens even op google zoeken! Dank je wel voor de moeite!
Gr. Princesa
Beste,
Over 1,5 week gaan wij naar oa Santo Antao en heb uw verhaal gelezen. Wij hebben interesse om de politie-agent als gids te vragen, is dat mogelijk. Kunt u ons met hem in contact brengen. Uw bericht is wel van 2 jr geleden maar hoop dat het lukt. Een gids is geen overbodige luxe op Antao. Hoop nog van u te horen,
Vriendelijke groet Fleur