Wandelen in Zuid-Afrika eind sept/begin okt

Reisgenoten gezocht.
Ik wil graag eind sep. - begin okt. wandelen in Zuid Afrika in het Cederberg en Karoogebied ten noordwesten van Kaapstad. Een semi-aride gebied, dat in die periode in een grote bloemenpracht verandert. SNP heeft een reis in dit gebied, maar net voor de tijd dat ik kan. Daarom wil ik het graag zelf organiseren. Ik heb de contacten (en erg veel ervaring in reizen organiseren). Kosten vliegticket nu ca. euro 950. Overige kosten nader uit te werken (ik heb al een opgave liggen… ). Lekker stevig lopen in uitdagende gebieden en genieten van de omgeving staat voorop.
Heb je interesse, dan hoor ik graag van je.
Groeten
Wilma Wassenaar

Hallo Wilma,

Ik ben bezig met Laos maar als dat niet door mocht gaan ben ik zeker geïnteresseerd.
Heb je al meer info over je plannen?
Groet, frank

Dag Frank, Leuk dat je reageert. Ik ben wat laat met mijn reaktie, want niet eerder in de gelegenheid. Wanneer denk je te weten of je reisplannen Laos wel of niet doorgaan?
Ik heb inderdaad al iets meer info. over mijn plannen. Ik plak een stukje uit mijn mailwisseling met de lokale touroperator:

The one option [trip 1] is to do a circular route which will include hiking and tours in the Sandveld and Cederberg, river rafting on the Orange river, The Richtersveld National Park, The Kalahari Gemsbok Transfronteir Park and return to Cape Town through Namakwaland and the Tankwa Karoo.
What will make this tour unique is that it offers hiking trails on the coast, in the mountains and in the desert. You will also experience a canoe trip to ovenight on the river and will experience some of the last unspoilt wilderness areas on the planet and the animals that roam there.
This trip will have a mix of accomodations ranging from Guest houses, chalets and ovenight huts to camping.

The other option [trip2] covers a smaller area and will not necessarily have such a strong focus on what I term “popular” wildlife as there will not be lion, but most certainly you will experience the vastness and one of the last true wilderness areas, The Greater Cederberg Biodiversity Corridor, and you will have nature experiences to be remembered for a lifetime. On this route we will do the West Coast and the Cederberg as far as the Village of Loeriesfontein and will also take in a small section of the Tankwa Karoo.
The area that we will cover on this trip will be roughly the size of the Netherlands and is almost gauranteed to give stunning wild flower experiences as we have started off with good rains already.
This trip will be accomodated under roof every night and all hikes will be on a “slackpacking” basis where a drop off and pick up every evening will mean that it is not necessary to carry backpacks other than a daypack.

The cost per person will depend largely on the size of the group, the activities and the type of accomodation. Before we have final numbers and a set itinerary I estimate that we could do both packages at about R1300 per day per person for a group of 4 plus yourself which makes 5 people.

Staat mij bij dat 100 rand = ca. euro 8.
Beide trips lijken me geweldig; ik heb een lichte voorkeur voor de 1e trip.

Laat me maar weten wat je er van vindt.

vr.gr.
Wilma

Hoi Wilma,

op het eerste gezicht zien je plannen er super leuk uit, helaas heb ik nog niet de tijd gehad om me er verder in te verdiepen.
of mijn plannen richting Laos doorgaan beslis ik uiterlijk eind juli, indien jij voor de reis naar ZA eerder een reactie nodig hebt laat het dan maar weten dan kan ik even kijken wat ik doen.
ik zou het zeker leuk vinden om op de hoogte te blijven van de plannen.
Je hoort nog van me

groet, frank

Hallo Wilma,

Hoe staat het met je plannen richting ZA. Heb je inmiddels al reisgenoten gevonden en/of misschien nog op zoek?

Ik hoor graag van je.

Groet, frank

Hoi Frank,
Misschien krijg je dit een 2e keer gestuurd, het ging net mis met mijn bericht.
Er zijn slechts 2 andere personen die gereageerd hebben, maar slechts met belangstelling voor toekomstige plannen. Voor de vermelde periode hadden ze al plannen. De weinige reacties wijt ik ook aan de recessie; 2 weken zuid afrika is natuurlijk toch relatief duur.
Voorlopig heb ik zo’n beetje besloten dat zuid afrika in het najaar maar voorbij laat gaan en te gaan fietsen en wandelen op Mallorca. Van half dec. - half jan. wil ik wel naar zuid afrika, event. georganiseerd met SNP (die heeft een prachtige wandelreis). Grote kans echter dat die reis niet doorgaat, vanwege de kosten. Dan ga ik zelfstandig. Doe ik sowieso het liefst, maar het is toch erg lastig om reisgenoten te vinden. Heb je belangstelling voor die periode?

Gezien het feit dat je een mail stuurt, maak ik daar uit op dat jouw azie plannen geen doorgang hebben gevonden?

gr
Wilma

Hallo Wilma de periode dat je wilt gaan wandelen zijn de meeste bloemen al weer uitgebloeid eind augustus tot half september staat het cedergebergte en het namaqualand in een grote bloemenzee. groetjes

Hai Wilma,
Ik ben vanaf 7 oktober in Afrika. Wil eerst wat vrienden ontmoeten maar wellicht daarna wel een aantal dagen wandelen. Loop je met rugzak? Hoeveel kilometers ben je per dag van plan? Heb je al onderdak onderweg?
Ik land op Johannesburg en ga mensen opzoeken in Edenburg in de Karoo. Op 8 november ga ik een maand werken aan de kust. Tja, maar even afwachten hoe lang jij van plan bent om te lopen. Die bloemenzee trekt me wel! Groetjes, Marged