walvissen

Het walvissen seizoen is weer aangebroken, de eerste bultrug walvissen zijn voor de kust verschenen om hier tot eind oktober te verblijven om er hun babies geboren te laten worden.
Waar? Met name voor de kust van Costa Ballena bij het NP Marino Ballena. Dat zee-natuurpark ligt op ongeveer 1 uurtje rijden ten zuiden van Manuel Antonio, tussen de dorpjes Uvita en Ojochal.
De walvissen zijn enorm groot en kunnen tot wel 25.000 kilo wegen.
Informeer bij jouw hotel in Costa Ballena naar de mogelijkheden om een boottocht te maken op zoek naar deze walvissen.
Veel plezier!
Otto
www.elmonofeliz.com
Ojochal

http://costaballena.files.wordpress.com/2008/06/mapa-costa-ballena1.gif

Wij komen volgend jaar in febr bij jullie , kan je dan ook walvissen zien vanaf de kust ?
Van een boottocht word mijn man zeeziek.

walvissen van af het strand zien is moeilijk, je moet wel veel geluk hebben. In de 10 jaar dat ik hier woon heb ik twee keer dat geluk gehad. Er bestaan ook tabletjes tegen zeeziekte. Want het is een geweldige ervaring. Tot volgend jaar!!

Via Wereldwijzer app

Dank u voor inlichting, van die pillen dat weten we, maar dat heeft geen effect meegemaakt in Zuid- Afrika.
We zijn 3 nachten bij jou , en denk dat we dat kunnen vullen met andere uitstappen , zoals het natuurpark corcovado en andere.

Ook naar het park Corcovado moet je voor een stuk over de Pacific.
Je kunt hier in de omgeving wel een boottocht maken door de mangroves, als je man daar niet zeeziek van wordt.
Ook kun je naar de Boruca indianen of naar de Nauyaca waterval te paard.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Voor een overzicht van activiteiten in Costa Ballena klik hier
De tarieven zijn niet meer actueel. In sommige gevallen zijn ze verhoogd, in andere gevallen verlaagd.

Hoelang moet je op de Pacific varen voor het corcovado park te bezoeken, van de mangroves gaat het wel lukken.
Het is juist van die grote golven , dat mijn man ziek word.
Rita

Na de rivier is het iets meer dan een uur over de Pacific.
Vooral door de branding is even heftig.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

er zijn voldoende alternatieven voor een bezoek aan Corcovado. Alternatieven waarbij je net zo veel en meestal zelfs meer wildlife en natuur krijgt te zien. Maar dat zijn plekjes die bijna niemand kent bij ons in de buurt. Mail me even prive en ik kan je wat meer informatie sturen.
Otto
www.elmonofeliz.com

1 like

Beste mensen,
Ook ik ben heel snel zeeziek en de gewone reisziekte tabletten werken niet voldoende tegen zeeziekte en ik wordt er zo slaperig van dat ik mijn ogen niet open kan houden. Nu gebruik ik al een aantal jaren een pleiter tegen reisziekte, hij heet; *Scopoderm *en is alleen via de huisarts te krijgen. Ik heb als bijwerking wel last van een droge mond maar dat neem ik voorlief. Door deze pleisters ben ik op zee op 20 meter van bultruggen geweest!
hele fijne vakantie!