Hallo,
Kun je in de hoek van Montezuma, Mal Pais, Samara, Tamarindo ook ergens walvissen spotten in januari? Of kan dit alleen in het gebied daaronder (Drake, Uvita)? Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt!
Hallo,
Kun je in de hoek van Montezuma, Mal Pais, Samara, Tamarindo ook ergens walvissen spotten in januari? Of kan dit alleen in het gebied daaronder (Drake, Uvita)? Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt!
De kans op het spotten van walvissen in Tamarindo is niet zo groot, dat hoeft niet erg te zijn want er zitten wel verschillende dolfijnen, hoe verder je naar de inham van Malpais gaat hoe kleiner deze kans eigenlijk wordt.
Playa Dominical en Drake bay zijn de (pseudo) walvis plaatsen.
Ik bedenk me dat ik helemaal niet op de maand heb gelet, januari is aan de late kant om naar de walvissen te kijken, de piek zit zo’n beetje in october.
De bultrugwalvissen komen in twee periodes per jaar voor in de regio Costa Ballena ( de regio tussen Dominical en Ojochal, waar ik zelf woon) en ten zuiden daarvan nabij Drake Bay.
In de periode juli-eind oktober komen hele families vanuit de zuidpool om hier te paren en te baren. Moeders zwemmen dan rond met hun jong, leuk want dan komen ze bijna elke 5 minuten weer boven om adem te halen.
In de periode einde december tot met april komen de bultrugwalvissen vanuit de noordpool, ook al weer om hier te paren en te baren.
De walvissen zijn enorm groot en kunnen wel 20.000 kilo wegen.
Er zijn ook wel eens kleine soorten walvissen te zien en natuurlijk dolfijnen en schildpadden, mantaroggen enz.
http://elmonofelizcom.files.wordpress.com/2008/06/tour-ballenas-ballena.jpg
Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com