Walvissen spotten

Hallo,

In het noordoosten van Nicaragua zou je in onze winter, walvissen kunnen spotten. Greenpathways biedt een dergelijke excursie aan.
Heeft iemand al een dergelijke excursie gedaan, evt. met andere touroperator? Is het de moeite waard? Of kom je meestal van een kale reis terug?

Kathy

Hola,

Whale-watching is altijd een aanrader als activiteit! Er is natuurlijk altijd een kans dat je geen walvissen tegenkomt, maar vaak kom je ook dolfijnen, schildpadden en allerlei vogel soorten tegen. Bovendien heb je uitzicht op prachtige rotsen, verlaten stranden en kun je snel bruin worden :wink:

Walvissen spotten kan in het westen van Nicaragua, zoals bij León of meer zuidelijk in San Juan del Sur. Zelf heb ik het in San Juan del Sur gedaan via een lokale touroperator. Met een hele groep hebben we een boot en gids gehuurd en zijn we een dag de zee op geweest. Er zijn verschillende touroperators die zulke tours aanbieden met verschillende boten en prijzen. Gewoon informeren bij hostels en touroperators, zodat je een goede keus kan maken. Het whale-watching seizoen in Nicaragua is van Januari-Maart.

Saludos,
Sole

Hola Sole,

Ik heb zo de indruk dat jij al heel wat tijd in Nicaragua gespendeerd hebt. Leuk dat je er zoveel over weet. Weet je toevallig ook welke touroperators whale watching aanbieden?
Wij vertrekken midden januari, dus wat periode betreft, zitten we goed.

Hasta luego,

Kathy

Ik geloof dat elke lokale touroperator whale-watching tours aanbieden. Op de boulevard van San Juan del Sur is er aardig wat concurrentie. Gewoon de boulevard en de hoofdstraatjes doorlopen en je hebt keus uit genoeg aanbod. Als je het niet weet vraag dan advies aan de receptie van je hostel, andere reizigers of locals. Via een hostel kun je vaak in groepen, waardoor de prijs per persoon aanzienlijk verlaagd wordt. De huurprijs van de boot wordt dan namelijk door meer mensen gedeeld.

Saludos,
Sole