WAARSCHUWING voor mensen die een auto huren

Hallo dames/heren,

Ik ben een paar maanden geleden voor 2 maanden naar Ecuador geweest en dat is zeker aan te raden. Echter wil ik jullie toch waarschuwen voor het enige vervelende dat gebeurd is tijdens (of eigenlijk na) mijn trip.
Ik heb een auto gehuurd in Quito bij Expo, ze zitten ook in Guayaquil. Er was iemand die engels sprak wat voor mij wel makkelijk was want mijn spaans is nog niet zo goed. We hadden een deal kunnen maken inclusief alles voor 2 maanden. De auto was goed en alles was vrij goed verlopen tot we terug gingen. De auto was in goede staat en ik zou mijn borg terug krijgen. Ik heb afgesproken voor we gingen vliegen om dat ding in te leveren en dan kreeg ik mijn borg terug (duizend dollar).
Ik had afgesproken met Carlos (degene die engels kon) maar die was er niet, alleen iemand die heel snel spaans praatte. Het kwam er op neer dat wij slechts een deel van de borg terug kregen want de btw was nog niet betaald. Dit was dus niet volgens afspraak. Ze hadden het contract ook anders ingevuld (dingen later bijgeschreven) maar gelukkig had ik mijn kopie nog.
Na lang wachten en ouwehoeren gaven ze de fout toe, maar ze konden nu niet betalen want er was geen geld op de zaak… Ze zouden het morgen als ik in Nederland was wel over maken… Mooi niet dus ik eiste het geld terug en uiteindelijk na ruim een uur ging de kluis open en kreeg ik al mijn geld terug!! Gewonnen, feest dus voor mij.
Nu ben ik meer dan een maand terug en krijg ik een belletje van mijn bank, of ik geld had opgenomen met mijn creditcard. Ik niet maar in Ecuador iemand wel, het verhuur bedrijf is het enige bedrijf waarvoor ik mijn creditcard gebruikt heb dus ik heb zo mijn verdenkingen. Dus trek je eigen conclusies maar ben gewaarschuwd.

Veel plezier daar in Ecuador, het is echt helemaal top.

Ha Gerard,

we hopen op betere ervaring maar hebben 1 vraag: kun je Ecuador doen met een ‘gewone’ auto, dus geen 4WD?

scheelt nl nog al in de kosten.

bedankt, Tinie

Hoi Tine,

Wij zijn net terug van 3 weken Ecuador.
Voor hetgene wij gezien hebben, zijn de wegen best OK.
Een ‘gewone’ wagen volstaat wel denk ik.

Wij hebben echter alles per bus gedaan. Dit is veel goedkoper.
Het bussennetwerk is echt geweldig, je geraakt overal.

Groetjes

Kwamen gisteren terug uit Ecuador:
->1 week Galapagos (Guantanamera)
->2 weken met huurauto (Budget) van Guayaquil via Cuenca, Ingapirca, Alausi (trein), Riobamba, Banos, Tena (raften), Papallacta, Otavalo, Quito

• 4 dagen Amazone (Cuyabeno reserve, Nicky Lodge)
  • en 'n paar dagen Quito.

**Geen probleem **met huurauto, **niets **gemerkt van criminaliteit.
vragen; stuur 'n mailtje!

Wij gaan binnenkort voor 7 weken naar Ecuador en willen al die tijd een auto huren. Heb je tips bij wie dat het beste kan? En wat zijn de prijzen ongeveer?
Bas

KIjk eens bij Autoeurope.nl. Wij hebben daar geboekt, eerste en enige ervaring zonder problemen. Maar je krijgt wel een indruk wat de huur moet zijn.

Met andere woorden: Autoeurope is duur? Zijn prijzen er onderhandelbaar? En wat is een redelijke all-in prijs voor een categorie B? Begrijp ik uit je bericht dat je met anderen slecht ervaringen hebt. Wat ging niet goed?

Ik zeg niet dat Autoeurope duur is. Maar er zijn vast andere verhuurders is Ecuador goedkoper. Maar krijg je dan ook hetzelfde qua bijvoorbeeld verzekeringen. Wij vinden het prettig om bij eventuele problemen in Nederland alles af te handelen bij discussies. Wij hebben met een andere een keer problemen gehad met de soort auto, adverteren met een focus en een Ka meegeven bijvoorbeeld.

Kosten voor een B kan ik je zo niet vertellen.