Pas op voor zakkenrollers in de Subte, vooral in een volle trein.
Let tevens op valse 50 peso-biljetten, geen of onduidelijk watermerk en vagere afbeelding.
Voor mensen die laat met de veerboot uit Uruguay terugkomen, neem meteen een taxi bij Buquebus en ga bv. niet naar station Retiro lopen.
Veel plezier in Buenos Aires.
Een vals 50 peso biljet heb ik ook gekregen van een taxi chauffeur, nu ik het weet is het duidelijk te zien aan de inkt van de 50.
Je moet vooral uitkijken in de Kalverstraat! lol2
Beetje overdreven om hiervoor een topic aan te maken,maar goed.
Je weet dat je tegenwoordig overal op de wereld, waar dan ook, moet oppassen voor dit gespuis.
Bankbiljetten,let op de zilverenstreep verticaal,watermerk en "blinden"merkjes.
Vreemd om hiervoor een topic aan te maken. Natuurlijk zijn er zakkenrollers actief in de stad, net als in elke andere grote stad. Zolang je je gewoon gedraagt, geen overdreven luxe bij je draagt en op je spullen let (zoals overal), gebeurt er niets!
@Colja: heb je iets vervelends meegemaakt of zo de laatste tijd in Buenos Aires? Anders begrijp ik deze “officiële waarschuwing” (met rood uitroepteken) ook niet zo goed…
Ja, inderdaad. Allereerst had ik op een gegeven moment een vals 50 pesos biljet in handen, pas na vergelijking met een echt biljet zie je het verschil. Daarna was ik een portemonneetje met muntgeld en en 20 pesos (voor bussen en metro ) kwijt. Natuurlijk had ik mijn pasjes en groot geld onder mijn hemd. Maar goed, het is toch vervelend en zo als ik al eerder melde, mijn familie aldaar gaf aan dat het wel erger werd en je bijvoorbeeld in de omgeving van Retiro erg moet oppassen. Verder is het daar goed toeven en best veilig. Ik ben er vaker geweest, misschien dat je daardoor wat onoplettender wordt en een gewaarschuwd mens telt voor twee !
Ik zal er zeker nog vaker komen.
…Hola allemaal
Denk zelf dat het geen kwaad kan deze “waarschuwing” op het forum en dan vooral als het gaat om valse briefjes van 100 en 50!!
Wij hebben ze hier ook liggen om de gast erop te attenderen…
Wij horen dat het toch met enige regelmaat gebeurt, vooral het volgende voorbeeld.Toeristen komen aan op het vliegveld, vermoeid vd lange vlucht, pinnen hun eerste geld aldaar en nemen dan een taxi naar hun hotel.,zitten vaak achterin de taxi en betalen bij aankomst onze vriendelijke chauffeur… Hij pakt het geld aan stopt het in z´n portomonee en haalt er vliegensvlug een vals 100-tje uit, zegt tegen de toerist "sorry hoor… u geeft mij een valse… kijk maar " en de argeloze toerist betaalt hem op
nieuw een 100 peso biljet…En is een vals briefje rijker… Kijk inderdaad uit voor deze wisseltruc…
Waar men op moet letten is dat de ziverkleurige streep die op beide biljetten staan tegen het licht “doorloopt” bij een valse is dit niet het geval… Colja dank voor je bijdrage…
Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
B&B Casa Hernandez
www.lacasahernandez.com.ar
De waarschuwing is terecht, maar geldt voor overal ter wereld. De regel die alle andere overbodig maskt is: blijf bij touristen in een groep ( reisgezelschap) of zie er niet als tourist uit.