Waarheen in december/januari

Eind december begin januari hebben we een reis van 4 weken gemaakt naar Nieuw-Zeeland. Aangezien enkele weken zomer tijdens de koude wintermaanden ons wel zijn bevallen zouden we volgend jaar opnieuw tijdens dezelfde periode op reis willen gaan. Alleen hebben we niet zo veel inspiratie. Heeft er iemand leuke ideetjes.

De voorwaarden:

• ongeveer 4 à 5 weken
  • het moet zomer zijn op dat moment in het land waar we naartoe gaan; 30 graden hoeft niet, als het maar niet vriest. Ook geen regenseizoen.
  • we houden van natuur. we verkennen dit ook graag op een actieve manier: meerdaagse trektochten, fietsen, kayakken, … zodat we voldoende afwisseling hebben.
  • cultuur en steden kunnen ons niet echt boeien en hoeven dus ook niet.
  • een streek die met een huurauto te verkennen valt is handig, maar niet noodzakelijk als er voldoende openbaar vervoer mogelijkheden zijn.

Het enige wat ik voorlopig kon bedenken, en waar we nog niet geweest zijn is zuid-amerika. Maar zelfs dan zit ik nog met een probleem, want dat is zo groot: waar ga je dan naartoe? Patagonië, Peru, Bolivie… want alles in 4 weken doen is ook niet mogelijk. En we spreken ook geen spaans :frowning:

Dus graag heel veel tips met nieuwe, (exotische) bestemmingen :cheer:

Misschien een totaal ander idee: Thailand ?
In onze wintermaanden is het daar rond de 25 - 30 graden en buiten het regenseizoen. Prima reismogelijkheden met OV, taxi of TukTuk. Voor grotere afstanden de bus of nachttrein.

Voor die periode kan ik je het Chileens merengebied aanbevelen, ruweg het gebied tussen Temuco en Puerto Montt. Je kunt er trekkings maken, vulkanen beklimmen, kayaken, fietsen, raften, etc. Ook goed te combineren met de argentijnse kant, tussen San Martin de los Andes en Bariloche.
Ook een auto huren is hier geen probleem alhoewel ik wel een 4x4 kan aanbevelen, want veel wegen zijn gravelwegen.
Het kan af en toe een beetje regenen maar de zon heeft de overhand in december, januari en februari.
Tsja, en een beetje aan je spaans timmeren zou geen slecht idee zijn tenzij je Pucon en/of Puerto Varas als uitvalsbases gebruikt.

:vak02:
Groeten,
Grietzen