Trekkend Nieuw-Zeeland verkennen in 1-2 maanden (jan/feb 2013)

Hoi ik ben Daphne 29 jaar en ik zit straks tussen 2 banen in waardoor ik een periode zou kunnen reizen. Het lijkt me leuk om in 1-2 maanden de backcountry van Nieuw-Zeeland te verkennen. Het liefst een aantal actieve uitdagende trails maken. Ik ben iemand die best een paar dagen naar een stad en hostel gaat. Maar het liefst slaap ik in mijn tentje in de natuur :-).

Nu geniet je het beste als je dat met iemand kan delen, dus als je zin hebt om mee te gaan. Laat het me weten!

En als iemand tips heeft wat ik niet zou moeten missen, dan zijn die natuurlijk ook welkom.

Groeten Daphne Verdoorn

Hey!!

Super om te lezen!
Ik vertrek als het mee zit half oktober richting australie.
Blijf daar tot begin januari. Heb een andere meid leren kennen via de site. Beide willen we zoveel mogelijk zien, liefst wel zo goedkoop mogelijk als het kan. Slapen in een tentje is geen probleem.

Heb je ervaring met reizen?! Wat zijn je plannen daar?!
Wij willen waarschijnlijk in januari richting NZ komen. Misschien dat we dan samen kunnen reizen.
Hoor graag van je!

Groetjes Marian

Hallo Marian en Daphne,

Ik vertrek ook begin oktober naar Australie en dan 2 januari naar Nieuw Zeeland! Lijkt me leuk om contact te houden!

Het zou mij ook heerlijk lijken om met een camper of auto en tentje lekker rond te trekken :slight_smile:

Marian, heb jij al een ticket naar Nieuw Zeeland geregeld en zo ja wanneer?

Grappig dat jullie dezelfde plannen hebben!

Groetjes Kim

De Tongariro crossing mag je niet missen. Mooie trekking van bijna 20km.was voor mij wel een hoogtepunt.

Hoi Daphne,

Ik ben Patricia Vesterink, 32 jaar en woonachtig in Velp (naast Arnhem).
Ook ik ben van plan om in januari een maand naar NZ te gaan.
Het is mijn bedoeling om zowel het Noorder als het Zuidereiland te gaan doen.
Mijn idee was om in hostels, hotels te overnachten, maar in een tentje midden in de natuur spreekt mij ook wel aan en qua budget natuurlijk stukken goedkoper.
Eventueel heb ik nog enkele adressen om een (aantal) nacht(en) te verblijven.

Ik ben sportief, actief ingesteld en houdt van een uitdaging.
Lijkt me leuk om samen met iemand te reizen.

Weet je al wanneer je exact wilt gaan?

Groeten,
Patricia

Ik heb nog geen vaststaande plannen. Dan kan ik die nog mooi aanpassen aan evt een reisgenoot. Ik was van plan om in januari of februari 1-2 maanden te gaan. En als mensen nog tips hebben over waar ik zeker heen moet dan ben ik natuurlijk erg benieuwd!

@ Amanda: Tongario trekking staat nu op mijn lijstje :slight_smile: Dank je wel. Jij bent er dus al geweest. Hoe heb je het gedaan? En heb je nog meer tips?

@ Marian en Kim: Leuk dat jullie ook in januari gaan. Jullie al wel plannen voor daar? Ik heb alpine cursussen gevolgd bij de NKBV: C1 en C2. Vorig jaar ben ik 1.5 maand naar Canada geweest om daar te trekken bij Vancouver Island en de Rockies (ook echt een aanrader trouwens). En dit jaar met een organisatie naar Spitsbergen geweest. Genoeg ervaring met de outdoor dus wel, maar wat minder met op mijn zelf reizen.

Hoi Daphne,

Ik heb zelf eigenlijk nog helemaal geen plannen voor daar gemaakt, behalve dan dat ik 2 januari vanuit Sydney naar Auckland vlieg en ik 30 januari vanuit Christchurch naar huis vlieg (met tussenstop in Singapore).

Heb jij al wel dingen geboekt enzo?

Groetjes!

Hi allemaal! Zo gaan inderdaad veel mensen in januari naar NZ zeg! Super leuk! Ik ga 8 januari eerst paar dagen Hongkong en 12 januari kom ik aan in NZ ! Ik wil daar een maandje gaan rondreizen en daarna ga ik 4 maanden naar Australië ! :smiley: en nog 3 weken Bali ! Ik heb er nu al super veel zin in! Ik ga samen met een meisje die ik ook heb leren kennen door dit forum! Word vast en zeker een reis die ik nooit ga vergeten ! Hebben jullie ook nog tips voor mij? Om dingen te zien of te doen!? Groetjes marjolein

Hoi allemaal
Ik vlieg ook 8 januari naar Nz. Wil daar graag een camper/auto huren en rond reizen. Ik heb nog niks vast staan alleen dat ik 30 mrt terug vlieg naar nl vanaf Auckland. Willen er mensen mee reizen?!? Houd van dingen ondernemen, sportieve activiteiten en natuurlijk een feestje!

Groeten Jacqueline (26)