Waardering/ vertaling diploma SPW4?

Hallo,

Ik ben erg benieuwd wie mij kan vertellen wat een spw 4 diploma waard is in Engeland.

Wie heeft zijn diploma SPW 4 in het engels laten vertalen en hoe wordt een Sociaal Pedagogisch Werker dan beschreven? Wat voor werk kun je doen met een SPW 4 diploma. Ik heb op het internet gezocht naar informatie, maar heb helaas niets kunnen vinden :confused:

Bedankt!

Groeten

hi,
ik heb zelf ook een SPW4 diploma en ga volgende maand naar engeland verhuizen…
zelf ben ik ook nog niet helemaal thuis in de branche waar wij onze diploma voor hebben! maar zover ik weet hebben ze daar ook kinderdagverblijven en/of bso…
mijn huidige werkgever gaat mijn werkgeversverklaring vertalen in het engels, zodat ik er in engeland wat aan heb…
valt onze diploma niet onder ‘‘social worker’’?

als je meer weet, laat het dan even weten :slight_smile:

byebye!

Lijkt mij ook dat het ergens onder ‘social worker’ valt… maar dat is nogal een ruim begrip.

Ik weet wel dat als je met kinderen wil werken ze een criminal records check doen, en ik weet niet hoe makkelijk dat gaat als je geen engelsman bent.

Moet je dan geen verklaring van goed gedrag uit nederland mee nemen? daar kunnen ze vast ook wel iets mee…

Hi allemaal,

Met een SPW opleiding kun je in Engeland het zelfde werk doen als in Nederland afhankelijk van welk niveau je hebt gedaan. Omdat de opleiding SPW in Engeland nog best een vrij onbekend begrip is…is het vaak best lastig uit te leggen wat de opleiding inhoudt.

Je hebt met een SPW diploma dus een degree in Social Work, maar dat is inderdaad een groot begrip. Toen ik mijn opleiding deed hoefde ik nog geen richting te kiezen waarin ik mijn opleiding wilde afronden. De opleiding duurde toen nog 3 jaar en werd je opgeleid om te werken met een doelgroep van 0 tot 80 jaar. De opleiding was zeer gericht op de hulpverlening en de verschillende ontwikkelingsfase van elke doelgroep. Ik heb begrepen dat er nu wel voor 1 richting gekozen moet worden…dus het zou kunnen dat dit je dan niet zomaar op verschillende plekken kunt werken.

Met een SPW kun je bv werken als youthworker, occupational therapist, residential or day care worker (kinderen en volwassenen) en prison worker.

Je hoeft geen verklaring van goed gedrag uit Nederland mee te nemen omdat ze een verklaring voor je zullen aanvragen in Engeland en zullen uitzoeken of je geen rare dingen in Engeland op je naam hebt staan. Ze hebben voor mij in Nederland niets gecontroleerd en wilde dus alleen een verklaring van goed gedrag (CRB CHECK) uit Engeland. Maar het kan handig zijn om het toch bij je te hebben alleen kan je zonder een CRB wat dus in Engeland wordt gedaan met je Nederlandse verklaring niet aan de slag.

Het belangrijkste is dat je goede referenties hebt. Het kan best lastig zijn om als Nederlander een baan in Engeland in de hulpverlening te vinden zeker als je daar zelf zo lang nog niet bent. Ik heb bv 8 jaar ervaring in de hulpverlening en ben toch veel afgewezen omdat ze er veel meer waarde aan hechten als je ervaring als hulpverlener in Engeland hebt opgedaan. Je wordt dan vaak geadviseerd om een paar maanden vrijwilligers werk te doen.

De CRB zal je werkgever dan voor je aanvragen en daar moet je dus zelf voor betalen de kosten zijn ongeveer 50pond. Het duurt best wel lang minimaal een maand voordat je deze verklaring ontvangt en voordat je werkgever dit heeft ontvangen kun je dus niet aan de slag.

Dus het kan best lang duren voordat je eindelijk met kinderen en volwassenen kunt werken.

Als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag!

Ciao

Hallo enice,

Waar kan ik mijn diploma laten waarderen.Ik wil volgend jaar in london komen wonen.Ik heb wel heel veel ervaring in verschillende branches in nederland en belgie opgedaan.Welke buurt is aangenaam om te wonen tegen een redelijke prijs(huurwoning)Is srtatford ok.Ik zie ook dat ze heel veel vacatures hebben als support worker.Is dat ook wat voor mijn diploma.Hoe vlot moet je met je engels zijn.Ik kan redelijk goed wat engels.Graag wacht ik op antwoord van je.alvast bedankt,gr,sela

Hi Sela44,

Ik heb zelf bijna een jaar in Stratford gewoond en was daar niet echt happy. Wij zijn toen verhuisd naar Leeds. Veel goedkoper en rustiger dan London. London is wel heel erg duur, maar je hebt daar wel meer baan mogelijkheden. De stad (London City) is vanaf Stratford makkelijk met de metro te bereiken, als ik het mij goed herinner is dat ongeveer 15 a 20 minuten. Je zit daar redelijk centraal met goede links vanaf het station naar andere plaatsen in London.

Ik denk dat het redelijk is als je wat dichter bij het station een huis kunt vinden. Ik vond het niet leuk omdat ik in Nederland ook niet in een grote stad heb gewoond dus het is denk ik ook maar net wat je gewend bent. Je hebt daar een redelijk groot winkelcentrum (bij het station) waar je al je boodschappen kunt doen en af en toe ook wel kan winkelen.

Je kunt beter niet in South London wonen, Brixton en Walthamstow omdat die buurten toch wat ruiger zijn en op sommige plaatsen best gevaarlijk. Laat me maar weten welke buurten je op het oog hebt zodat ik je wat meer info kan geven.

Ik ben er zelf helemaal niet meer aan toegekomen om mijn diploma te laten waarderen. Wij denken er aan om Engeland te verlaten. Ik wil je niet demotiveren, maar de crisis is hier goed te voelen. Het is ontzettend moeilijk om nu werk te vinden en veel mensen raken hun baan kwijt. Ik dat op het moment overal iets moeilijker is, maar hier loopt het aardig uit de hand. het is al moeilijk om als niet Britse een baan te vinden in de sociale sector of kinderopvang omdat de meeste werknemers je pas aannemen als je min een jaar UK ervaring hebt.

Ik werk om die reden daarom nog steeds niet in de hulpverlening ondanks dat ik ongeveer 8 jaar ervaring heb opgedaan in Nederland ook heb ik inmiddels SPH afgerond. Het advies van de uitzendbureau’s of werkgevers is vaak dat je een aantal maanden vrijwilligerswerk kunt doen. Na een aantal maanden kun je dan wel worden aangenomen. Ik had die mogelijkheid niet omdat ik ook moest werken (geld verdienen). Je kunt het in Engeland en zeker in London niet of nauwelijks redden met een part-time baantje omdat alles zo duur is. In London betaal je al gauw (afhankelijk van waar je woont) 700 pond voor een studio-appartement. Helaas is het salaris vaak niet meer dan 800, 900 of 1000 pond tenzij je een proffesionele functie uitoefend, zoals social worker etc.

Dit zijn dan wel vaak de baantjes in callcentres, maar vaak is dat het enige werk dat je op korte termijn zult kunnen vinden. Je kan dan vaak meteen aan de slag, vaak ook omdat ze veel mensen zoeken die Nederlands spreken.

Voor een baan als support worker moet je ook ervaring in de UK hebben opgedaan en is het erg moeilijk om voor zo’n in aanmerking te komen. Ook moet je dus een CRB hebben voor goed gedrag en dat kan ook een aantal maanden duren. Als ik jou was zou ik voor vertrek een aantal maanden van te voren solliciteren en dan kan het uitzendbureau de CRB alvast voor je doen. Meeste sollicitaties of aanmeldingen voor vacatures lopen via uitzendbureaus. Zodra jij je aanmeld en zij willen je dan toevoegen aan hun bestand, zullen ze voor jou de CRB doen. Zonder deze screening kun je voor bepaalde banen niet worden aangenomen bv hulpverlening, schoonmaak baantjes etc.

Kijk anders even op de website van de IB groep voor info over diploma waardering als je naar het buitenland gaat.

Groetjes

[quote=“eunice, post:7, topic:44183”]

Hi Sela44,

Ik heb zelf bijna een jaar in Stratford gewoond en was daar niet echt happy. Wij zijn toen verhuisd naar Leeds. Veel goedkoper en rustiger dan London. London is wel heel erg duur, maar je hebt daar wel meer baan mogelijkheden. De stad (London City) is vanaf Stratford makkelijk met de metro te bereiken, als ik het mij goed herinner is dat ongeveer 15 a 20 minuten. Je zit daar redelijk centraal met goede links vanaf het station naar andere plaatsen in London.

Ik denk dat het redelijk is als je wat dichter bij het station een huis kunt vinden. Ik vond het niet leuk omdat ik in Nederland ook niet in een grote stad heb gewoond dus het is denk ik ook maar net wat je gewend bent. Je hebt daar een redelijk groot winkelcentrum (bij het station) waar je al je boodschappen kunt doen en af en toe ook wel kan winkelen.

Je kunt beter niet in South London wonen, Brixton en Walthamstow omdat die buurten toch wat ruiger zijn en op sommige plaatsen best gevaarlijk. Laat me maar weten welke buurten je op het oog hebt zodat ik je wat meer info kan geven.

Ik ben er zelf helemaal niet meer aan toegekomen om mijn diploma te laten waarderen. Wij denken er aan om Engeland te verlaten. Ik wil je niet demotiveren, maar de crisis is hier goed te voelen. Het is ontzettend moeilijk om nu werk te vinden en veel mensen raken hun baan kwijt. Ik dat op het moment overal iets moeilijker is, maar hier loopt het aardig uit de hand. het is al moeilijk om als niet Britse een baan te vinden in de sociale sector of kinderopvang omdat de meeste werknemers je pas aannemen als je min een jaar UK ervaring hebt.

Ik werk om die reden daarom nog steeds niet in de hulpverlening ondanks dat ik ongeveer 8 jaar ervaring heb opgedaan in Nederland ook heb ik inmiddels SPH afgerond. Het advies van de uitzendbureau’s of werkgevers is vaak dat je een aantal maanden vrijwilligerswerk kunt doen. Na een aantal maanden kun je dan wel worden aangenomen. Ik had die mogelijkheid niet omdat ik ook moest werken (geld verdienen). Je kunt het in Engeland en zeker in London niet of nauwelijks redden met een part-time baantje omdat alles zo duur is. In London betaal je al gauw (afhankelijk van waar je woont) 700 pond voor een studio-appartement. Helaas is het salaris vaak niet meer dan 800, 900 of 1000 pond tenzij je een proffesionele functie uitoefend, zoals social worker etc.

Dit zijn dan wel vaak de baantjes in callcentres, maar vaak is dat het enige werk dat je op korte termijn zult kunnen vinden. Je kan dan vaak meteen aan de slag, vaak ook omdat ze veel mensen zoeken die Nederlands spreken.

Voor een baan als support worker moet je ook ervaring in de UK hebben opgedaan en is het erg moeilijk om voor zo’n in aanmerking te komen. Ook moet je dus een CRB hebben voor goed gedrag en dat kan ook een aantal maanden duren. Als ik jou was zou ik voor vertrek een aantal maanden van te voren solliciteren en dan kan het uitzendbureau de CRB alvast voor je doen. Meeste sollicitaties of aanmeldingen voor vacatures lopen via uitzendbureaus. Zodra jij je aanmeld en zij willen je dan toevoegen aan hun bestand, zullen ze voor jou de CRB doen. Zonder deze screening kun je voor bepaalde banen niet worden aangenomen bv hulpverlening, schoonmaak baantjes etc.

Kijk anders even op de website van de IB groep voor info over diploma waardering als je naar het buitenland gaat.

Groetjes

Hallo eunice,

Bedankt voor de info.Ik heb namelijk mijn vriend in engeland.Hij wil hier in belgie komen wonen,maar dat zal lastig voor hem zijn ,omdat hij geen nederlands spreekt.Ook is hij al 46 jaar.Hij heeft een goede baan in london.
Dus dacht ik dat ik dan daar kan gaan werken.Gr,sela.

Okay, als je vriend daar woont dan kun je het zeker proberen. Woon jij in Belgie? Mijn man en ik zijn van plan naar Belgie te verhuizen. Wij willen niet meer in Nederland wonen en ben onlangs (2wk geleden) in Antwerpen geweest om de sfeer te proeven. Denk zelf dat ik me daar goed thuis zal voelen.

Indien je in Belgie woont…mag ik jou dan vragen wat de waardering is van spw4 en of je daar makkelijk een baan kunt vinden met Nederlandse diploma’s. Ik heb ook geen idee welke buurten in Antwerpen okay zijn om te wonen.

Nog even over London. Je zou 4socialwork kunnen proberen. Zij hadden voor mij toen een CRB check gedaan en waren 1 van de weinige die niet moeilijk deden dat ik niet eerder in de UK in de hulpverlening had gewerkt. Zij hebben genoeg werk in de hulpverlening en anders kun je bv de kinderopvang proberen je kunt dan via het internet solliciteren. De kinderopvang waar ik had gesolliciteerd zouden zelf mijn diploma laten waarderen.

Gr. Eunice

Hi Eunice,

Het diploma spw4 is hier tso 3 jeugd en gehandicaptenzorg.Je moet het laten waarderen in brussel.Ik heb makkelijk werk gevonden.Ik werk momenteel als opvoeder in een kamertraining instelling.Daarvoor heb ik in de psychiatrie ,verslavingzorg en blijf van mijn lijf huizen gewerkt.Ik heb namelijk ook mijn pedagogiek diploma en volg nu gezinswetenschappen.In november ben ik klaar met mijn school.Maar ik dacht om eerst als support worker te werken,omdat mijn engels niet zo vloeiend is.
Belgie is leuk om te wonen,iets anders dan nederland.De goede buurten in antwerpen zijn: 2018,2020,2030,2000 antwerpen,2100 deurne zuid,merksem en een gedeelte in hoboken.Borgerhout moet je a.u.b niet nemen en postcode 2060.Als je niet tegen de drukte kan dan is misschien schoten,hemiksem,aartselaar,zwijndrecht,zandvliet en herentaals iets voor jou.Maar je moet het allemaal komen bezien.Wanneer denk je dat je in belgie komt wonen.

Bedankt voor de info, wordt ontzettend gewaardeerd. Ik zou zo snel mogelijk in Belgie willen wonen. Ik ben momenteel in Nederland en vertrek maandag weer voor een paar dagen naar Antwerpen. Ik vind de sfeer inderdaad anders dan in Nederland en juist daarom zijn mijn dagen in Antwerpen goed bevallen!

Ik ben op het net opzoek naar woningen en zal jou info zkr gebruiken tijdens mijn zoektocht. In Engeland werd er niet veel waarde gehecht aan mijn ervaring uit Nederland en had daar eigenlijk helemaal opnieuw moeten beginnen. Het is soms wel zo dat ze eisen dat je vloeiend Engels spreekt in woord en geschrift omat je vaak verslagen moet maken, maar dit kan weer afhankelijk zijn van het werk dat je doet. Probeer anders ook via de NHS wat te vinden en verder heb je natuurlijk totaljobs en reed, maar dat zal je vriend vast wel weten.

De wat rustigere plaatsen die je in de email noemt, is dat ook nog Antwerpen en licht dat met de auto redelijk dichtbij Antwerpen Centraal?

Hallo Eunice,

De wat rustigere plekken die zijn niet zover van antwerpen.Openbaar vervoer is goed geregeld hier in antwerpen en niet zo duur.Ook is antwerpen goed bereikbaar met de auto.Turnhout,stabroek,wilrijk en wijnegem zijn ook mooie plekken om te wonen.Een half uur met de tram of bus.Of je fiets er zo naar toe.Ik ben wel meer een stads mens.

Ik vind de stad zelf ook leuk om te wonen, maar vind de drukte voor onze dochter van 3 jaar niet zo goed. Ik zal eens een kijkje gaan nemen in de wat rustigere postcodes. De huur is daar als ik het goed heb ook iets langer dan bv postcode 2018. Ik zou het liefst rond de 500 voor een 2 kamer woning willen betalen.

Hi Eunice,

De huur is wel iets lager dan de postcodes 2018 en 2000.Maar je kan wel als je goed zoekt een appartement vinden van 500 euro.Je kan op www.vlan .be of hebbes.be en koopjeskrant.be zoeken.Ook op www.2dehands.be kan je appartementen vinden.Veel geluk met het vinden van een woning. Zijn de woningen in london groot.Ik heb nl een grote app. en betaal 650 voor 2 slaapkamers,maar ik heb ongeveer 135 m2.
Gr,sela44

Bedankt voor de info. De nieuwbouw huizen en appartementen in London zijn niet groot, de oudere woningen vaak wel. Kijk eens op www.findaproperty.com of www.rightmove.co.uk het nadeel van de oudere huizen is weer dat de isolatie niet zo goed is en het daardoor vaak erg koud is en je veel meer kwijt bent aan verwarmingskosten. Eigenlijk het bekende verhaal dat je geregeld hoor over oude huizen.

Heb je al een idee waar je zou willen wonen? In London ben je ong 700 euro of meer kwijt voor een 2 kamer appartement (afhankelijk van de buurt) Dit bedrag is dan exclusief de service kosten. Deze kosten (ook weer afhankelijk van de buurt) kunnen ongeveer een bedrag zijn van 150 pond. Als je net buiten London zou gaan wonen, maar London wel makkelijk met het openbaarvervoer zou kunnen bereiken dan is de huur uiteraard minder.

Hi eunice,

Mijn vriend woont in stratford.Hij heeft een 2 kamer app.Maar die is niet zo groot.Ik ben grote ruimtes gewend.Voor hem is het perfect,maar je kent onze vrouwen toch.Ik weet niet of hij zal willen verhuizen naar iets verder.Welke buurten zijn goedkoop en niet ver van london.Gr,sela44

Hi Sela44,

Sorry voor mijn late reaktie. Ik zou plaatsen zoals Brixton, Walthamstow, Hackney, veel criminaliteit en daardoor zeker niet de veiligste plek om te wonen. Ik hoor dat ook wel vaker over South en East London en het is ook veel op het nieuws te zien. Goedkope en redelijk veilige buurten om te wonen zijn; Leytonstone, Upper Leytonstone (duurder), Greenwich, Blackheath, Notting Hill. Ik heb mij altijd laten vertellen dat North en West London het beste is om te wonen.

Hi Sela44,

Nog even ter info…je kunt contact opnemen met www.naric.org.uk om je diploma te laten waarderen.

Hi Eunice,

Bedankt voor de info.Ik zal zeker gebruik van maken.Heb je al iets gevonden in antwerpen. Op de site vdab kan je ook kijken naar vacatures. Hier noemen ze een begeleider in de hulpverlening opvoeder a1 en a2.Onze diploma is dan opvoeder a2.
Ik zal wel zeggen dat je in nederland met een spw4 in bijna alle soorten in stellingen kan werken.Bijv , in de psychiatrie tot het gevangenis wezen.Hier is het wel beperkt. Er is veel werk in de gehandicaptenzorg,leefgroepwerking en kinderdagverblijven.