Ik heb nog niets gevonden, maar heb nu een leuke baan in Engeland, Brighton aangeboden gekregen. Ik ben nu een beetje aan het twijfelen. Brighton is wel ong 1,5 uur van London en ik hoor erg leuk. Vlak bij het strand etc.
Als ik kan onderhandelen voor een goed salaris is het denk ik de moeite waard. Ik heb het Ministerie voor onderwijs gebeld (Brussel) en ik weet nu hoe ik mijn diploma kan laten waarderen. Ik heb ook mijn SPH diploma, weet jij misschien wat dit daar waard is. Ik dacht zelf sociaal werker, maar kan het mis hebben.
Ik hoop dat ik ook snel wat in Antwerpen vind zodat ik een goede keuze kan maken. Ik heb wel besloten, mocht in naar Antwerpen verhuizen, om dan een woning te zoeken in de postcodes die jij mij hebt geadviseerd. Ik denk dat het veel rustiger en ook een stuk goedkoper is.
Ik wil volgend jaar komen.Want ik wil mijn studie gezinswetenschappen eerst afronden.Ik denk in januari.Ik zal mijn stukken naar naric opsturen. Ik heb mij al online ingeschreven.Nou als je een leuke baan heb gevonden zou ik blijven,tenzij je engeland echt beu ben.London lijkt mij een gave stad.Zijn de mensen daar ook leuk.Hier is een sph gelijk aan een opvoeder A1 diploma.Zo,n orthopedagogisch diploma.In het engels social worker.Met een sph kan je ook heel veel kanten op.Ok ik hou je op de hoogte .Gr,Sela.
Ik heb helaas nog geen baan in de hulpverlening gevonden want ik moet mijn SPH diploma nog laten waarderen. Ik heb deze maand mijn uitreiking en dan kan ik contact opnemen met Naric. Zoals ik eerder heb aangegeven is het best moeilijk om een baan in de zorg/hulpverlening te vinden als je nogniet in die sector in de UK hebt gewerkt.
De mensen in London zijn okay, maar ik vind de mensen waar ik nu woon (Noord Engeland) wat vriendelijker. Dat zeggen de meeste trouwens en het Zuiden ook. Ik heb een handige website gevonden. Zij zijn voornamenlijk opzoek naar mensen die elders in Europa een sociaal pedagogische studie hebben gedaan. www.arbeiten-in-engeland.de
Ik ga nu weer tijdelijk in een callcentre werken en hoop dat als mijn papier werk in orde is dat ik dan snel als social worker aan de slag kan. Je kan hier best goed verdienen in de zorg/hulpverlening. Je kunt wel op een kinderdagverblijf werken en daar hoef je niet eerst in de UK voor gewerkt te hebben.
Ik wilde graag naar Belgie omdat ik dan dichter bij mijn familie ben, maar als we in Brighton zitten kan ik ook makkelijk met de trein naar Nederland reizen. De goedkoopste ticket in en uit is maar 29.50 pond per ticket naar Brussel of Antwerpen.
Hou me op de hoogte en als ik nog belangrijke info voor je heb dan zal ik dit af en toe voor je mailen.
Ik ben zowat nieuwsgierig .Wat ben je van orgine.Jouw naam klinkt niet echt nederlands,tenminste als het jouw echte naam is.Volg je je opleiding in het nederlands daar in london. Ik heb geen goesting om in een kinderdagverblijf te werken,heb ik jaren in nederland gedaan.Ik kan niet meer tegen het gehuil van de kindjes. Betaald het wel goed in london. Ik kan ook als verzorgende beginnen in een eldery home care misschien. Zal wel zoeken wat ik kan vinden.Ik krijg wel veel vacatures via trovit binnen voor support workers en social workers. Maar ik moet eerst mijn engels goed op vijzelen.Je moet een goede verslaggeving kunnen maken en met externen kunnen communiceren.Gr, sela44
Mijn ouders komen uit Suriname, ik ben zelf in Nederland geboren en opgegroeid. Ik had een aantal jaar geleden al mijn eindopdrachten in Nederland afgerond, maar moest alleen nog mijn eindscriptie inleveren dat heb ik nu gedaan. Dus ik hoefde geen lessen meer te volgen, maar heb voornamenlijk via de email contact met mijn docent gehouden.
Wat grappig dat je waarschijnlijk niet meer tegen huildende kindjes kan…denk dat ik dat zelf ook heb. Ik heb met veel plezier op kinderdagverblijven gewerkt, maar om dat nu nog eens te doen…
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het gaat best lastig zijn om een baan in de zorg te vinden omdat je dat niet eerder in de UK hebt gedaan. Ze zijn daar heel erg streng in. Sommige werkgevers willen dat je minstens een jaar ervaring hebt opgedaan in de UK. Het maakt dan niet altijd uit hoeveel ervaring je vanuit Nederland/Belgie met je mee brengt. Misschien kan je, vooral ook omdat je vriend een goede baan heeft, een dag of 2 in de week vrijwilligers werk doen in die richting. Dat kun je dan een maand of 2 a 3 doen.
Als je snel werk wilt vinden dan kun je het beste even in een callcentre gaan werken. Dat heb je zo binnen een week of zo gevonden als je reageert op vacatures voor Nederlands of Vlaams sprekers. (Geen idee of je Vlaams spreekt), maar dat vragen ze hier ook heel vaak. Je kunt dan tussen de 18000 en 20000 pond verdienen. In London liggen de salarissen wel hoger, maar je uitgaven zijn ook veel meer. Als je in de zorg gaat verdienen dan zul je op een veel lager salaris uitkomen omdat je betaald wordt naar ervaring voornamenlijk ervaring in de UK.
Support worker jobs zijn vaak minder betaald tenzij je dus ervaring hebt. Ik ben ook in een callcentre begonnen in London en verdiende toen 22000 pond per maand en dat is best veel. Ze zoeken ontzettend veel mensen die Nederlands/Vlaams spreken en als je daar mee begint dan kun je ook sneller een sofinummer (national insurance number) aanvragen en een bankrekening openen. Een bankrekening openen kan best lastig zijn omdat sommige banken willen dat 3 maanden acceptgiro’s of afschriften laat zien voordat ze een rekening voor je openen. Als je bij je vriend gaat wonen raad ik je aan om dan iets op jou naam te zetten zoals bv internet. Zolang je maar een rekening hebt dat op jou naam binnen zodat je makkelijk een rekening kunt openen. Als je een baan hebt dan kun je een rekening openen door het tonen van je contract.
Als je in een callcentre zou willen werken dan kan ik je wat vacatures doorsturen want ik wordt op het moment gek gebeld voor werk! Laat maar weten.
Je moet inderdaad wel goed Engels kunnen spreken voor de rapportering, maar je pikt het allemaal ook wel snel op hoor!
Je maakt me wel nieuwsgierig met het callcenter gebeuren. Ik zou het wel willen doen. Wat ik ga doen is wat goed bijverdienen hier in de particuliere thuiszorg en dan tegen begin volgend jaar komen.Mijn vriend wil dat ik eigenlijk niet moet werken,maar ik kan niet stil zitten. Ik zal ook vrijwilligers werk gaan zoeken. Ik heb altijd 2 banen gehad.Wat grappig,ik ben van orgine ook surinaamse.Hebben ze wel surinaamse groenten of ingredienten in london.Ik denk het niet . Ik vind jamaicaans eten ook lekker. ja, ik kan wel vlaams praten.Wat heeft jou naar london doen verhuizen.Belgie is rustig en leuk,maar ik mis nog altijd de markten hier en de surinaamse spullen.Ik moet hiervoor naar nederland.Ze hebben heel weinig markten. Ja je hebt gelijk binnen twee uur met de trein ben je in antwerpen of nederland.De verbinding is goed.Ik ben er eind augustus voor de notthing hill carnaval.Stuur maar de adressen van de call centers.Bedankt eunice.Gr,sela44
Oh wat grappig! De surinaamse groenten ga je wel missen hoor! Ik weet niet of je van antruwa houdt, maar dat hebben ze hier niet ook geen zoutvlees. Je kunt wel sopropo vinden, maar als je dat niet op de markt koopt is het erg duur. Op de markt ong 3 pond en in een chinese supermakrt 6!! Je hebt wel veel chinese supermarkten dus veel van de kruiden kun je wel vinden. Ik heb zelf nooit Jamaicaans gegeten, maar dat heb je hier natuurlijk wel veel.
Het is hier wel een verschil met Nederland qua eten. als je gek bent op zuivelproducten dan ga je dat hier wel een beetje missen. Ze hebben gewoon niet zoveel keus. Ik mis dat niet erg omdat ik in Nederland zelf ook niet veel yoghurt etc. at.
Heb je callcentre ervaring? Hou wel een beetje rekening met de crisis want dat is hier goed te merken. Het is niet zo makkelijk meer om werk te vinden, maar omdat je Nederlands spreekt blijf in de meeste gevallen toch uniek. Laat me maar weten wanneer je deze kant op komt en dan kan ik contact met een hele lieve vrouw van een uitzendbureau voor je opnemen of je haar details mailen. Kan ik je op deze site geen prive mail sturen voor mijn email adres? Geen idee hoe het werkt en of dat kan. Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Mijn email is [EMAIL=“mitchselly@hotmail.com”]mitchselly@hotmail.com. Daar kan je mij prive emailen. Nou mocht ik daar wonen dan zal ik als ik naar nederland kom mijn surinaamse groenten meenemen. Zoutvlees kan je per emmer kopen en het laten invriezen.Ik weet dat er crisis is in engeland. Maar zal met genoeg geld komen om te overbruggen.Mijn vriend wil eigenlijk hiernaar toe, maar omdat hij geen nederlands spreekt zal hij moeilijk werk kunnen vinden.De site wat je mij hebt gegeven bestaat niet.Die van arbeiten in england.gr,sela44
ben benieuwd of jullie nog in engeland wonen en hoe het met jullie verder gaat.
Ik woon nu zelf al een jaar in Engeland en ow wat mis ik ook mijn kaas, kruiden en groenten!
Gelukkig kan ik hier wel het een en andere halen. Ik ben een social worker maar werk nu nog niet in die functie ik werk als drugs support worker maar wil nu gaan overstappen en als social worker werken, daarvoor moet je jezelf wel laten registreren en dat kost £420 pond.
Het is al weer een tijd geleden dat je mij een berichtje heb gestuurd. Ik vraag mij af of je nog steeds in Engeland bent. Ik ben in 2009 terug gekomen naar Nederland. Ik raakte vanwege de crisis mijn baan kwijt en het was erg moeilijk om een andere baan te vinden. Ik heb nu mijn Hbo SPH diploma gehaald en werk weer in de hulpverlening in Nederland. Werk je nog steeds als drugs support worker en wat houdt dat precies in? Of werk je inmiddels als social worker? Ik had daar graag in de hulpverlening gewerkt, maar dit was erg moeilijk. Vaak wordt er toch geeist dat je al enige ervaring in Engeland hebt opgedaan voordat je als hulpverlener aan de slag kan. Nou ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat.
Hai,
Je moet wel een verklaring van goed gedrag uit nederland meenemen, Deze is nl. ook vertaald in het engels en daar vragen ze dus wel om. Ik werk als verpleegkundige nu 2 jaar in Engeland en ze vroegen mijn verklaring uit nederland. Een hoop gedoe en lang moeten wachten eer dat de cbr dat naar me toestuurde, dus het is beter als je in nederland meeneemt.
Groetjes
Ik heb geen verklaring uit NEderland moeten meegeven. Misschien is dat per werknemers weer anders.
Je kunt m et spoed ene verklaring aanvragen en dat duurt een week. Alleen moet je dat wel laten vertalen en dat kan ook binnen 3 dagen geregeld worden. Ik had dit namelijk moeten doen voor mijn man.
Ik werk nu onder mijn niveau, maar als je op je hbo nieveau wilt werken moet je je laten registreren en dat kost 420 pond.
Duurt maximaal 12 weken, en ze vragen echt heel veel informatie ik ben daarmee bezig omdat ik aan de slag wil als social worker.
Ze willen alles van school hebben en je moet ook met school contact nemen en ze moeten bijvoorbeeld je gehele cijferlijst sturen met een stempel en sit moet allemaal gedaan worden vai hun applicatie formulier.
Ik was in april bevallen en heb niet meer gereageerd ik hoop dat het goed met jouw gaat. Met mij gaat het wel, ik baal over een aantal dingen ik wil graag naar een andere wijk verhuizen. Ik kan me niet in vinden waar ik nu ben en heb zo doende niet echt leuke contacten kunnen sluiten. Hopelijk snel een verandering daarin.