We willen graag in het najaar naar canton en vervolgens naar de Li rivier en Yangshuo.
De vraag is waar kunnen we het beste tickets kopen?
En wat zijn plekken in het zuiden van china waar je geweest moet zijn?
Bedankt voor de tip.
Afgezien van de tickets e.d wat zijn echt de plekken in het zuiden van china wat je gezien moet hebben?
Wij zijn zelf wat meer van natuur en cultuur en minder van grote mensenmassa`s en steden. Ook om deze reden willen we naar Zuid-China.
Is het haalbare kaart om van Guilin richting Kunming e.o. Yunnan te gaan of beter om apart te doen?
Het is perfect haalbaar om van Guilin naar Kunming te reizen. Met een binnenvlucht ben je er in een wip.
Guilin is een grote stad en heeft allerlei verbindingen doorheen China.
Yangshuo ligt op 100 km van Guilin en is de plaats om te verblijven om de Li-rivier te bezoeken.
Ook Sichuan en Yunnan zijn mooie plekken om te bezoeken. Ik ben er nu!
Er is in ieder geval genoeg te zien in China :wereld:
Ga in iedergeval naar Zhangdian (Shangrila) en het bijbehorende kloostercomplex! De provincies Sichuan en Yunnan zijn een geweldige ervaring met een bombardement op alle zintuigen.
ook ik vond de provincie Yunnan het mooiste stukje van China wat ik gezien heb!
hier vind je Tibet buiten Tibet. er zijn verschillende kloosters en vele Tibetaanse monnikken. op elke pas (en dat zijn er veel!) zijn wel gebedsvalggetjes te vinden, welke vrolijk wapperen in de wind. de uitzichten zijn adembenemend, en in de oude centra van de verschillende steden (Zhongdian, Litang, Lijang, Dali) zijn leuke en sfeervolle guesthouses te vinden.
bij deze mijn reisverslagen van (dit deel van) China: