Het afgelopen jaar zijn we 3 keer in Marokko geweest, en we gaan zeker terug.
Nu heb ik me de laatste keer laten vertellen dat tajine-kruiden gemaakt zijn van een mengeling van 99 kruiden. Weet er iemand een adres waar ik in Belgie of Nederland aan deze kruiden kan geraken.
Alvast bedankt.
in vrijwel elke Marokkaanse winkel-in de wijken die in elke grotere stad overbekend zijn (bvb Anderlecht in Brussel, of de Dapperbuurt/Ind.BUurt in Amsterdam) hebben zijn het niet-dan weten ze heus wel welke buurman/andere zaak wel. Of de weekendmarkt van Beverwijk-met alle orientalen. Is dat nou zo moeilijk om zelf te bedenken?
Bij mijn beste weten hangt de mengeling af van de soort tajine en is er geen vaststaand recept ‘‘1 for all’’.
Anders kijk je op fora voor de Marokk. gemeenschap, zoals maroq.nl
Je hebt niet in het bijzonder 1 kruid voor de tajine.Het hangt er namelijk ook vanaf wat je gaat maken.Als je vis bereid of vlees gaan daar andere kruiden in. Als je op google tajine recepten in voert komen er heel veel recepten uit.
De kruiden die jij bedoelt heet ras el-Hanout. Dit bestaat uit een heleboel verschillende kruiden.Dit word in een heleboel verschillende recepten gebruikt zoals ook onder andere in de tajine. IK zou even googelen. Verder kun je bij elke islamitsche slager wel zo’n zakje ras el hanout kopen.
Ik hoop dat je wat aan de info hebt succes er mee.