Hallo ,
Ik ben Marja
En ik ga met mijn gezinnetje waarschijnlijk in 2011 voor 2 jaar naar Cursaou:zon02:
Vind het toch wel reuze spannend.
Waar kan je het beste wonen bv ,
Zijn er ook Nederlandse scholen en waar dan.
Hoe is de cultuur van Curaçao?
Er zijn vijf NL scholen op het eiland. Er is wel een wachttijd voor, dus informeer daar wel goed naar voor je vertrek. ALs je wordt uitgezonden door werk kunnen zij meestal wel iets regelen. Waar je wilt gaan wonen moet je natuurlijk zelf uitzoeken. Maar misschien is het handig om op een resort te gaan wonen als je met je gezin gaat. Ik heb zelf een jaar op Recompensa Park gewoond in Montana en daar wonen veel gezinnen. Het is een mooi park met zwembad en de kinderen kunnen er lekker spelen en veilig rondwandelen. Er zijn op Curaçao geen stoepen en de auto’s komen hard voorbij gescheurd dus is het wel fijn als je kinderen een veilige omgeving hebben. Er zijn natuurlijk veel meer van zulke parken, verspreid over het eiland. Je hebt daar niet de plicht om een bepaalde tijd te blijven dus je kunt ook altijd aan het begin kiezen voor een resort en vanuit daar verder kijken waar je heen wilt. Veel dingen lijken op internet een paradijs, maar in werkelijk is het wel anders …
Succes!