Waar moet heen voor de 1e keer naar Kroatië?

Wij zijn van plan volgend voorjaar voor het eerst naar Kroatië te gaan.
We willen dan gewoon een pakketreis boeken en daar dan met excursies of op eigen gelegenheid op pad te gaan.
We wandelen/fietsen erg graag en mooie steden bezoeken is ook een must. Verder zwemmen we graag in zee :vak02: en boottochten maken doen we ook graag in onze vakantie.
Het is alleen zo moeilijk om ergens te beginnen. We hebben al een reisgids gekocht van Kroatië, maar daar staat zoveel moois in.
Wie heeft tips voor ons.

Alvast bedankt voor de moeite
Louises
:dag:

Hoi,

Ik ben dit jaar voor het eerst een week naar Kroatie geweest (wat m.i.) veel te kort is… Onze uitvalbasis was Rovinje. Echt super plaatsje aan het water en wat ik vind (is persoonlijk) het leukste plaatsje aldaar. Dit ligt vlak aan zee en er zijn boottochtjes te boeken aldaar naar het Limmfjord en een eilandtour. Die laatste hebben wij gedaan en was wel lekker een paar uurtjes dobberen over het water.

Verder kan ik je de binnenlanden ook aanraden. Vooral Motuvan, Hum (zeer klein maar erg grappig) en Grozjan (kunstenaarsdorp) zijn super. Verder heb ik gehoord dat het eiland Krk mooi is, maar gezien onze strakke tijdsplanning hebben we daar geen tijd voor gehad.

Succes met de planning

Groet Karin

ben zelf ook in kroatie geweest in de buurt van rovinje daar vandaan kon ik van alles doen. maar ik zou zeker ook de binnenlanden in trekken. en met namen de kleinere vissersdorpjes vond ik erg leuk. ook kan je vanaf rovinje snorkelen en naatuurlijk varen.