Waar kan ik lakenzakken kopen?

Hallo allemaal!

Over anderhalve week gaan mijn vriendin en ik op vakantie naar de tropen. Ik zoek nog lakenzakken om mee te nemen. Ik heb dit jaren geleden al eens gekocht bij de Xenos. Erg goed en behoorlijk goedkoop. Vandaag was ik bij de Xenos om nieuwe te kopen. De dame die mij hielp gaf aan dat lakenzakken alleen in de zomer verkocht worden.

Ik ben toen maar naar de Perry Sport gegaan. Zij verkochten alleen eenpersoons lakenzakken (ik zoek een tweepersoons). Daarnaast waren de eenpersoons al behoorlijk duur (30 euro voor een eenpersoons). Ik kon me herinneren dat degene bij de Xenos maar iets van een tientje waren…

Heeft iemand enig idee bij welke winkels ik tweepersoons lakenzakken kan kopen? Ik woon in Amsterdam, dus het lijkt me dat er keuze zat moet zijn.

Alvast bedankt! :slight_smile:

Hey,

In buitensportwinkels moeten zeker lakenzakken te vinden zijn. Ik heb de mijne bij de Bever gekocht. Daar hing alleen wel een prijskaartje aan. Maar volgens mij hebben ze verschillende merken, dus misschien is dat een optie.

Hee bedankt! Ik ga snel eens langs bij Bever. Hoeveel zijn ze daar ongeveer?

Als jij of andere mensen nog andere winkels weten, dan hoor ik het graag! :slight_smile:

Als je toevallig bij de vrijbuiter komt… Misschien dat deze ook een online shop hebben. Maar daar hebben ze ook goedkope lakenzakken…

Hmm, ik was vandaag bij de Perry Sport. 30 euro voor een gewone katoenen lakenzak. :S Wat is dan zo bijzonder aan zulke lakenzakken? Kan ik niet net zo goed een oud dekbedovertrek met een beetje knipwerk omtoveren tot grote lakenzak?

Iemand die dat wel eens doet? We gaan de lakenzakken niet letterlijk in een slaapzak doen (we gaan naar de tropen). Maar gewoon voor de hygiëne, voor als je in een crappy hotel komt waarvan je niet zeker weet of het beddengoed wel wordt verschoond.

Tja, ik neem aan dat dat ook gewoon prima werkt. Ik heb er één die speciaal geïmpregneerd is voor bedbugs en andere beestje die je liever niet bij je hebt. Verder is hij extreem licht qua gewicht. Als dat allemaal niet uitmaakt kun je ook een simpelere oplossing bedenken idd

Probeer eens een andere Xenos, hier in Zoetermeer hebben ze ze nog gewoon in de winkel liggen zag ik vanochtend (1 euro voor een 2 persoons geloof ik)

1 = 15 :slight_smile:

Ja zelf een oud hoeslaken ombouwen kan net zo goed.

Zelf hou ik meer van een zijden lakenzak, juist voor de tropen. Het blijft wat koeler dan katoen, en ook weegt het een fractie van katoen. En in koude landen schijnt het juist net 5 graden extra warmte te geven. Zijde is gewoon lekker spul.
Opgevouwen / gepropt is het ongeveer zo groot en zwaar als een flinke citroen. :slight_smile: Terwijl katoen meer weegt, en klam / zweterig kan worden in de tropen.
Heeft me wel 80 of 90 euro gekost. Maar ik heb er nu al meer dan 10 jaar plezier van.