Over een week gaan we vliegen en het begint me nu ook wat aan te vliegen. Vandaag bij een outdoorwinkel wat spullen gehaald. Maar nu lees ik bijv over een lakenzak.
Wat is jullie ervaring, is het handig zo’n ding mee te nemen. We verblijven met name in hostels (is in ieder geval de bedoeling).
Een lakenzak kan handig zijn als je in hostels verblijft. Zeker als ik naar koude gebieden ga neem ik altijd wel een lakenzak of zelfs slaapzak mee, omdat het ook net dat beetje extra warmte kan bieden als de dekens niet dik genoeg zijn.
Nu zal dat volgende week in mexico niet het geval zijn, maar ik zal mijn lakenzak altijd meenemen. Ook al gebruik je hem niet, zo’n ding is klein en weegt ook niets. Het kan ook prettig zijn als je in een hostel slaapt met erg ruwe dekens of te kleine dekens en soms heb je ook de twijfels of het wel schoon gewassen is. Ook heb je soms wel eens dat dekens in die warmte te dik zijn om onder te slapen en dan is zo’n dun lakenzakje ook gewoon fijn om toch maar ergens onder te liggen (ik kom niet in slaap als er geen deken over me heen ligt).
Ook al is er een kans dat je hem de hele vakantie niet zal gebruiken, mijn advies (eigen voorkeur) is er toch een aan te schaffen. Tis een goedkoop en klein dingetje.