2 pakken laten maken bij Signature (Sukhumvit). Daar ging het meeste geld heen, al is dat voor nederlandse begrippen helemaal niks.
Hoeveel heb jij betaald voor het pak?Ikzelf had mijn kostum laten maken in rambutrie road voor 5500bath,maar ik was en niet tevreden over(veel te lichte stoffen dat ze gebruikt hebben!!)
Is toch niet zo vreemd? Bij mij precies het zelfde. Dan heeft ze weer dit nodig, o ja, en ook nog dat… etc. etc.:lol:
Eigenlijk is alles super goedkoop, eten drinken noem maar op wat leuk en lekker is .:vak02: Maar daarom beetje vaker beetje meer wordt het totaal best veel, maaaaaaaaaar super leuk natuurlijk.lol2
Nu wat ik vergeten was te vermelden dat ik ook een speciaal budget heb om mensen die in nood zijn te helpen.Je ziet het dagelijks in het straatleven in Bangkok mensen die naast de Skytrain-haltes zitten. Vaak zonder armen of benen, of met een baby op schoot met een beker in hun hand om geld in te zamelen.
Daarvoor hoef je niet zo ver te reizen … kijk gewoon om je heen …
Dit jaar is mijn hele budget opgegaan aan elke dag bodyscrubs, oliemassages, pakkingen, gezichtsbehandelingen, manicure, pedicure. Heerlijk om zo gepamperd te worden voor een mooie prijs. Hulpbehoevende mensen hebben het inderdaad moeten doen met ons muntgeld aan wisselgeld. Uiteindelijk toch wel veel gegeven, maar dat geeft niet. Daarnaast hebben we ook behoorlijk wat getipt na maaltijden of ergens wat drinken, maar dat geeft ook niet.
Inderdaad wat Georgessiam zegt dat was ik vergeten. Het geef mij ook een goed gevoel als ik die mensen, die eigenlijk geen menswaardig bestaan meer hebben door hun handicap iets te geven.
Helemaal waar! :chin:
af en toe eens een binnenlandse vlucht maar dat compenseer ik dan met een goedkoper guesthouse ; dit wil niet zeggen een dat ik in een vlooienbak logeer maar ik neem de tijd en blijkbaar heb ik een goede neus voor prachtige lokaties die ook nog budgetvriendelijk zijn . zoals dit in Mae Salong 500B http://www.maesalonglittlehome.com/rooms_rate_en.php
voor de rest geef ik niet veel geld uit , mijn vriendin hoeft niks speciaals , zij is best tevreden als ze van de natuur kan genieten en haar familie hoeft ook niet gesponsord te worden alhoewel het vrij arme mensen zijn .
Af en toe een bezoekje brengen vinden ze al héél wat en dan neem ik wat melk en wat snoepjes mee voor mama en na een half uurtje babbelen geniet ik van de glimlach op haar gezicht en weet ze dat haar dochter in goede handen is .
Er is nog nooit achter geld gevraagd of nooit worden er insinuaties gemaakt over “sponsoring” ; die mensen hebben een afkeer van alles wat “free” is .
ik ben een gelukzak:cheer:
Shantiguru woont je vriendin samen met je in Belgie?
Nu ikzelf had ook een vriendin(61/2jaar)dacht dat ik ze kende,maar het is anders verlopen dan dat ik gedacht had.
Zij was een echte geldwolf,wist niet dat er zo’n mensen bestaan.
Inderdaad je bent een gelukzak Shantiguru,dat maak je zelden mee in Thailand.
Wens je nog alle geluk toe in de toekomst.
groetjes:georges.:dag:
[quote=“georgessiam, post:32, topic:91672”]
Shantiguru woont je vriendin samen met je in Belgie?
nee, nee , ieder zijn plekje hé ;mss dat ze volgend jaar voor 2 maand op vakantie komt , we zien nog wel .
't is idd een braveke hecht meer waarde aan respect en zorg dan aan geld ; waarden die haar overleden vader haar meegegeven heeft .
Voor ik haar leerde kennen had ik al contact met familieleden zonder iets af te weten van de familieband .
Geluk, lotsbestemming …wie weet ; het enige dat ik alle mensen kan meegeven is : al wat je nodig hebt is voorhanden , het is gewoon aan jou het op te merken en dat kan alleen als je stopt met zoeken …of zoals de Boedha zegde : alles wat je nodig hebt is er al in al zijn perfectie , het enige probleem is dat we meestal niet op de juiste plaats zijn …maar we wijken af van de topic :chin:
[quote="“shantiguru, post:33, topic:91672"”]
Dat mag je ff afwijken van de topicvraag,ikzelf heb deze topic geplaats!Nu gaat je meeste geld ook niet naar souveniers voor de familie?
ook geen souveniers …het zijn echt goede Thaise mensen en dat wil ik liever zo houden ; dus liever geen westers spul .In Juni nog een mooie sarong gekocht voor mama waar ze héél blij mee was (250B) . Ik koop dan liever iets daar in Thailand dat ze kunnen gebruiken en aan gewent zijn . Hetgeen ik wel meeneem voor de vriendin is zonnecreme factor 50 en goede gelaatsverzorgingscreme omdat dit daar volgens mij veel duurder en soms moeilijker te vinden is dan hier in België (vb de spullen van Clinique) .
Oh ja …de laatse keer ook een tondeuze meegenomen ; kan ze de kinderen hun haar zelf doen (doet ze prima!) en spaart ze maandelijks zo’n 200B uit en ook de buren komen al eens langs ; 30B voor een snit .Het zijn kleine dingetjes maar her en der een paar extra’s kunnen voor hen veel betekenen en zo blijven ze de waarde vh geld respecteren .Voor 30B moet ze iets doen en dat doet ze liever dan haar hand uitsteken .