Waar ben je al eens geweest in Andalusië?

Als warm up voor dit nieuwe subforum allereerst maar eens deze vraag.

Wat heb je al gezien / bezocht in de acht provincies die Andalucia telt:
Almería
Jaén
Granada
Málaga
Córdoba
Sevilla
Cádiz
Huelva

ik op verschillende plaatsen.
nl sevilla, granada, huelva,cordoba, murcia,malaga, en nog enkele andere plaatsen.trouwens heb volgende week ben ik er weer, difinitieve voorbereidingen voor mijn verhuis naar malaga

mvg chris

Ik heb afgelopen september tot februari 2012 in Jaén gewoond.
Zelf ben ik dus in:

Jaén, volledig omsingeld door olijfbomenvelden. Heel bijzonder. Typisch Spaans stadje.
Córdoba, bijzonder mooie stad.
Granada, leuke stad, veel studenten, veel leven en natuurlijk La Alhambra!
Málaga, zon, zee, strand wat wil je nog meer!?! Gave stad!

Geweest. Supermooie steden allemaal! Ik ga zeker vaker terug!

Ik vond Úbeda en Baeza mooie dorpjes.
Probeer de volgende keer Cádiz, Jerez en Sevilla te bezoeken, ook erg mooi.

Ja Ubeda en Baeza ben ik ook geweest, mooie dorpjes inderdaad.

Ik zal ongetwijfeld nog wel een keer in Cadiz, Jerez en Sevilla komen!

Sevilla, Cadiz, Conil, Jerez, Arcos, Zahara, Grazalema, Ronda, Granada, Sierra Nevada, Guadix… een heerlijk gebied!

Dat is al een behoorlijke lijst! De volgende keer Cordoba, Jaen (la sierra de Cazorla zal je denk ik goed bevallen) en Almeria…

1 like

Ja, naar Córdoba had ik ook graag gewild maar dat is helaas niet gelukt. Ik was een dure stekker vergeten in een heel fijne cortijo bij Arcos in de buurt (www.cortijobarranco.com), en vond het helemaal niet erg om opnieuw in die luxe kamer en met zwembad te verblijven… :slight_smile:

Wij hebben vorig jaar een rondreis gemaakt in Andalusië, fantastisch! Vlucht naar Malaga - auto gehuurd - rondreis - Vlucht vanuit Sevilla terug naar NL

We hebben overnacht in:

Granada
Nerja
Mijas (een nacht was lang genoeg
Jerez de la Frontera
Huelva* (vonden we niet bijzonder)*
Sevilla

Plaatsen die we ook bezocht hebben:
Juzcar (smurfendorp, alle huisjes blauw!)
Ronda
Cadiz

Dat is een mooie lijst. Wat vond je het mooiste?? Ik ben het met je eens mbt Huelva stad. De stranden zijn wel erg mooi daar!

Wat vonden we het mooist?

Qua stad zeker Sevilla! Wil daar in het voor- of najaar nog eens naar toe. Hartje zomer was toch wel erg warm…

Jerez ook erg leuk, vooral qua dingen die we daar gedaan hebben: rondleiding en sherryproeverij bij Sandeman en de Spaanse rijschool bezocht.

Cadiz alleen bezocht, rondje centrum gedaan en op het strand gelegen. We hadden liever daar een aantal dagen gebleven dan in Huelva, maar goed. Wij zijn idd ook naar strand geweest bij Huelva, weet alleen niet meer hoe die plaats heette.

Oh ja, Ronda is ook een leuke plek!

1 like

Geweest ? Nog niet.
Wij gaan er in september heen met de camper.
Zijn reeds met de voorbereidingen bezig.
Tis de bedoeling dat we daar ook op zoek gaan naar vestiging mogelijkheden.
We hebben er 2 maanden de tijd voor. Dus, moet lukken.vuurwerk

:dag:

Ik ben zelf in Malaga en La Herradura geweest … Ik wil graag dit gedeelte van Spanje nog eens goed gaan ontdekken (wanneer de kinders wat groter zijn :P) …

Hola, wat wil je bezichtingen? natuur ,steden,dorpjes, strand.
In Spanje vind je van alles genoeg.
Ikzelf woon in het zuiden Andelucia,een zeer aangenaam klimaat en lekker eten.
Met veel afwisseling natuur en steden zoals Malaga, sevilla,Granada enzo
Meer in het binneland mooie pitorekes dorpjes met hun charmes keuse te over
Wat ik je nog kan mede delen betreffende de autovia(autostrade) is even opletten dat deze zijn te betalen maar als je goed oplet zijn
er ook auto via die bijna parralel lopen en die zijn kosteloos.
Verder zijn er verschillende sites waar je terecht kan voor info
Grt

Nou, het zal een beetje een combi gaan worden. Ik heb een kleine jongen (3 jaar) en de tweede is op komst. Dus we zullen niet echt continu on the road willen zijn. Beetje strand, beetje zwembad en af en toe wat stadjes en dorpjes bekijken is de eerste planning !

Ik ben nu 2 keer in het prachtige en gezellige Nerja geweest. De plaatsen die ik bezocht heb zijn o.a. Ronda, Mijas, Malaga, Granada, Alpujarras, Almuñecar, Torrox en Frigiliana. Sevilla en andere grote steden staan zeker op het programma als ik mij over een paar jaar ga vestigen in of nabij Nerja.

hallo wat zijn jou indrukken van Nerja? mijn zus will daar naar toe om te wonen.
Dank bij voorbaat

Ik ben verliefd op Nerja en daarom wil ik ook daar of vlakbij gaan wonen. Er is in Nerja altijd wel wat te doen. Het gebied is fantastisch en erg mooi. Malaga is dichtbij. Er wonen in Nerja ca. 21.000 mensen waarvan 7.000 Engelsen en 200 Nederlanders. In de zomermaanden trekken veel Spanjaarden naar deze plaats waar het niet zo heet is als in het binnenland.
Kan me dus wel voorstellen waarom je zus daar wil gaan wonen.