Hallo ik ben Yvonne. Al sinds een jaar heb ik het plan om voor een of twee maanden door Thailand te gaan reizen. Volgend jaar kan ik dit waar gaan maken. Omdat ik goed voor bereid op reis wil gaan heb ik al vele sites op internet bezocht. Ben er wel wijzer van geworden,maar ik zie ook door de vele informatie het bos niet meer.
Ik ga alleen reizen. Hebben jullie tips voor mij? Alvast bedankt hé.
Beste yvonne,als dit de eerste keer is dat je naar thailand gaat,spreekt altijd een prijs af als je een tuk tuk taxi neemtoppassen als je china town eventueel gaat bezoeken!(diefstal van reispassen is in tegenwoordig)ik kan er van meespreken,en dit met mijn 30 jaar ervaring.yvonneko samet is heel gezellig om te vertoeven op weekdagen,niet op een weekend teveel mensen.over hua hin,één tempel moet je zeker bezoeken WAT MONKOLchiangmai moet je zeker wat u mong bezoeken,heel rustgevendyvonne ik wens je een prettige reis en veel avonturen!groetjes:georgessiam
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet…er is immers zoveel info over Thailand op het net te vinden.
Allereerst is Thailand een relatief veilig land, ook voor vrouwen die alleen reizen. Belangrijkste regel is gebruik je gezond verstand en tref op voorhand sowieso de standaard maatregelen welke je op iedere vakantie zou nemen (maak een kopie van je paspoort, tickets en andere reisbescheiden).
En dan is mijn tip…laat alles na aankomst rustig op je inwerken, ondanks dat Bangkok inmiddels moderner is dan bijvoorbeeld Amsterdam (dit is trouwens niet zo heel moeilijk :-)), moet je, je niet laten overrompelen door de drukte, hitte, mensen enz. enz. Keep it Cool…dus de eerste dagen rustig aan, pak de sfeer het gevoel enz. enz. en dan kan de ervaring echt gaan beginnen.
Er zit een Nederlands reisbureau in Bangkok, altijd handig om je de eerste dagen door te helpen.
Probeer van te voren die bomen uit het bos te pikken waarvan jij denkt, yep dat lijkt me leuk, want geloof me, op iedere hoek van de straat gebeurt er wat in Bangkok/Thailand en je verliest al heel snel als je geen planning hebt je doel uit het oog (wat natuurlijk ook leuk kan zijn).
Tot zover mijn algemene intermezzo…
Ik kom later nog wel even terug met een paar tipjes welke misschien wel leuk zijn om te doen.
allereerst vind ik thailand een veilig land om te reizen en ik voel me er veiliger dan in nederland.
het openbaarvervoer is daar goed geregelt en je komt er makkelijk van A naar B.
het is ook maar net wat je wil gaan doen en zien, je kan er dus alle kanten op zelfs de goede.
er is idd zeer veel te lezen en door de bomen het bos niet meer zien is niet leuk dus ik zou zeggen pak de zaag en zaag er een paar plat dat je wat beter weet wat je wil.
je kan ook boeken kopen over thailand met veel info en aan de hand daar van kan je een rondreis plannen, mijn voorkeur zou uitgaan naar die van lonely planet is wel in het engels maar dat zou geen probleem zijn denk.
ook kan je kontakt op nemen met het thais verkeersbureau en ook niet geheel onbelangrijk laat je voorlichten en inenten bij de GGD beter save then sorry, HEP A en B, DTP, buiktyfes.
opgelicht worden is ook in nederland aan de oorde van de dag maak duidelijke afspraken over het bedrag en als je een tuk tuk neemt zeg tegen die gast dat hij niet langs winkels moet anders betaal ik je niet, dat komt omdat die gasten op commissie rijden en als ze langs winkels gaan krijgen ze benzine bonnen, dus een rond rit zonder te stoppen hahaha vinden ze niet leuk.
neem je een taxi pak dan die van taxi meter die zien er duidelijk uit in mooie kleueren… geel/groen… blauw… en knal roze hahaha.
in stappen maar hij moet wel de meter aanzetten, in 9 van de 10 gevallen gebeurd dat ook gewoon, doet hij of zij dat niet dan stap je lekker uit.
Bedankt voor jullie reacties,hierdoor kan ik mij door jullie praktische tips beter voorbereiden. Ik zal idd nog heel wat bomen moeten omzagen ( lijkt wel een oerwoud haha) om een duidelijk beeld te krijgen over wat ik graag wil zien in Thailand.
Maar het begin is er:chin:
*oppassen als je china town eventueel gaat bezoeken!(diefstal van reispassen is in tegenwoordig)ik kan er van meespreken.
Inderdaad, een goede raad, wij waren kort geleden in china town, Iemand kwam naar ons toe om te vragen of hij ons de weg kon wijzen. Mijn man en de man die ons wilde helpen stonden gebogen over de kaart. Even later bemerkte ik dat de rits van mijn rugzak open stond! Niks van gemerkt natuurlijk. Gelukkig zaten onze portomonee en paspoorten helemaal onderin. Het schijnt een truc te zijn die meer voor komt. Verder…een maand rondgereist en nooit meer zo iets gebeurd! Het is echt een veilig land om te reizen!