Vroege vlucht Ryanair vanaf Porto

Heeft iemand ervaring? Als je vlucht om 6.30 is, moet je al om 4.30 op Porto Airport zijn, maar de luchthaven opent pas om 5.00 uur? Is dat een probleem?

Dirk

Dag Dirk

Als je vantevoren via internet incheckt hoef je volgens mij geen twee uur vantevoren daar te zijn. Als je maar 40 minuten voor vertrek je eventuele baggage hebt kunnen inchecken.

Zie :
The Bag Drop desks open two hours prior to the scheduled departure and early check-in of baggage is highly recommended. The Bag Drop desks close strictly 40 minutes before the scheduled time of departure. We reserve the right to cancel your reservation and to deny you boarding without refund if you do not comply with these deadlines.

http://www.ryanair.com/en/questions/up-to-what-time-can-i-check-in-at-baggage-at-the-airport

Hopelijk maakt dit je reis wat beter :slight_smile:

Groetjes uit Noord Portugal

Rob

Dag Rob,

Bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens. Ik heb ooit een vervelende ervaring gehad met mijn vrouw. Vandaar die twijfelmoedigheid. Op de heenreis loop ik toch even naar de infobalie. Morgen is NL ook een beetje PT, temp. loopt op tot 35 graad. Nogmaals dank. Groet, Dirk

De klantenservice van Eindhoven bevestigt onze gedachte. Ik check zelf online in en zorg ervoor dat mijn bagage minstens 40 minuten voor de vertrektijd is ingecheckt. We hebben ooit alle snelheidslimieten getrotseerd tussen Weeze en Eindhoven. De dame vond dat wij niet op tijd in de rij stonden en sloot pal voor de neus van mijn vrouw. In Eindhoven waren we toen op tijd.

Dirk

Tart het lot maar niet meer nee :wink:

Heel veel plezier in Portugal

Rob

Hallo Dirk,

Ik neem op dezelfde tijd de vlucht van porto naar eindhoven. Hoe ben jij naar het vliegveld gegaan? Rijden er al metro’s of is het verstandig een taxi te nemen?

Hello Jelle,

Niemand in NL kon me adviseren. In Porto aan hotel gevraagd. Die zeiden: taxi. Maar de chef van de VVV bij Sao Bento wist raad. Er is een nachtbus!!

Van Aliados naar het vliegveld. Vanaf 24.00 tot 05.00 elk uur een bus en wel lijn 3M.

Ik vroeg een taxichauffeur: meneer ik schat rond de 25 euro. De bus kost 1,50. Op 30 juli was het wel spannend, de bus van 04.00 uur kwam 40 minuten te laat. Daardoor was ik 05.10 op het vliegveld en kon mij plaatsen in een heel lange rij. Want volgens mij gaat het vliegveld pas om 05.00 uur open. Om 10 voor 6 kon ik mijn bagage kwijt. Slome afwikkeling bij die gate. Op het laatst sprongen andere gates bij. Die dame had toen ook nog de lef om te vragen of ik wel op tijd op de luchthaven was. Ik heb me maar rustig gehouden.
Mocht zich dit ooit weer voordoen, dan denk ik de 03.00 uur bus te nemen.

groet,
Dirk