Hallo allemaal, ik zit ff met een vraagje.
Ik en mijn vriend reizen in febr 2013 terug van rio naar Parijs alleen heb ik een vlucht 3 uur eerder dan mijn vriend. Ik vlieg om 18.00 en hij om 21.15uur. Nou is mijn vraag kan mijn vriend ook al zo vroeg voor zijn vlucht inchecken, want we wilde samen door de douane zodat hij me op het vliegtuig kon zetten want hij moet er toch ook zijn voor zijn vlucht. Maar nou weet ik dus niet of dit wel mogelijk is. Weet iemand dit misschien? Of heb je de mogelijkheid om daar zelf in te checken en dus ook al je backpack! Dan zou het denk ik wel kunnen.
Hoop dat iemand mij een geruststellend bericht kan sturen want vind het al jammer dat we niet samen kunnen terug vliegen ![]()
Alvast bedankt.
Liefs Renee
Ik weet niet of je al zo vroeg kunt inchecken maar houd er rekening mee dat er op de luchthaven weinig te doen is. Er zijn nauwelijks winkels en een restaurant is er ook niet. Alleen een soort snackbar.
Moet die backpack van vriendlief worden ingecheckt als ruimbagage? Als je geen ruimbagage wilt inchecken dan kun je sowieso ver van te voren via internet (en mogelijk via de incheckautomaten op de luchthaven) inchecken en boardingpass uitprinten. Met Air France / KLM bijvoorbeeld in principe al 30 uur van te voren. Inchecken wordt het probleem niet, eerder de eventuele bagage-afgifte.
Met Singapore Airlines is het me ooit eens gelukt om 16 uur van te voren in te checken (inclusief ruimbagage!) + boardingpass. Moet er bij vermelden dat het wel op de thuishaven was en daar is altijd wel een incheckbalie van Singapore Airlines open. KLM vliegt bijvoorbeeld ook op Singapore maar het lijkt me niet dat die 24 uur per dag een incheckbalie hebben geopend.
Hoe dan ook, ik zou me nu totaal niet druk maken (past ook niet bij de Braziliaanse mentaliteit…) voor iets in 2013 en tegen die tijd even de vliegmaatschappij contacten met een oplossing hiervoor.
Cheers!
Je kunt je online inchecken. Weet alleen niet of je je bagage zoveel eerder kunt droppen? Even KLM bellen.