Ik vlieg met Ryanair vanuit Weeze naar Zadar (Kroatië). Gate sluit om 7.00. Ik heb online ingecheckt en ticket geprint. Ik heb geen bagage die ingecheckt moet worden, alleen handbagage. Hoe laat zou ik minimaal op het vliegveld aanwezig moeten zijn?
Dit wordt voor mij de 1e maal met alleen handbagage, dus het is nog een beetje onduidelijk wat ik allemaal moet verwachten.
Het is lekker vroeg, dus het zal rustig zijn bij de security. Bagage inchecken kun je overslaan.
Als je optimistisch bent, kun je een half uur van te voren aanwezig zijn. Maar het is altijd verstandig om extra tijd in te plannen, zeker als je van ver komt. Een uur van te voren is in dit geval een mooie tijd.
Ik was 1 uur voor het sluiten van de gate aanwezig. Het was inderdaad helemaal niet druk, dus van de ingang langs security en door de paspoortcontrole duurde in totaal tussen de 5 en 10 minuten. Ik was denk ik wel iets voor de drukte, dus 30 minuten eerder is een mooie tijd.
Ik zat nu heen en terug beide op de eerste rij stoelen en ik moet zeggen dat het misschien wel de moeite waard is om speciaal hiervoor gebruik te maken van priority boarding. Ik ben zelf namelijk nogal lang (2m) en Ryanair vliegtuigen zijn nou niet bepaald op luxe ingericht Al met al een zeer prettige reiservaring.