Mijn vriend en ik willen vanaf de zomer van 2006 beginnen aan onze wereldreis. Wij willen graag vrijwilligerswerk gaan doen o.a. in Azie. We zijn op zoek gegaan naar organisaties, maar wat blijkt; voor een doodnormaal project betaal je al snel 2000 euro voor 1 maand (exclusief de reis er naar toe)…
Wij vinden dit een hoop geld…
Wie kan ons verder helpen met onze zoektocht naar vrijwilligerswerk??
Alvast heel erg bedankt!
Hier op het forum vind je echt heel veel info, alleen moet je er gewoon even de tijd voor nemen. Maar ik zou als ik jullie was niet zoveel geld neerleggen voor die Nederlandse organisaties die vrijwilligerswerk regelen in het buitenland. Surf eens naar http://vrijwilligerswerk-buitenland.pagina.nl/ en daar zul je genoeg projecten vinden per land. Kun je zelf contact opnemen en vragen of je wat referenties kunt krijgen.
Het gemakkelijkst, goedkoopst en het eerlijkst is gewoon naar het land zelf reizen en daar vrijwilligersprojecten zoeken. In Guatemala kan ik je wel enkele kleine vrijwilligersprojecten geven zonder dat daar een organisatie in Nederland tegenover staat.
Er is een hoop vrijwilligerswerk te doen, zelfs voor heel weinig geld. Veel organisaties werken op winstbasis en zijn dus niet echt betrokken bij het doel, zoals organisaties die het voor niks doen. Ik zit nu zelf in Ecuador en werk met een organisatie Ecotrackers Foundation, zij werken aan ecotoerisme projecten in heel Ecuador en werken alleen met vrjwilligers. Je bent 10 dollar per dag kwijt die je aan vrijwilligerswerk besteed. Van deze tien dollar betaal je er 8 direct aan de gemeenschap waar je voor werkt. Je krijgt hiervoor 3 maaltijden per dag en een plaats om te slapen terug. Voor meer informatie kun je kijken op hun website, hier vindt je een hoop informatie over wat Ecotrackers doet en ook verschillende verslagen van vrijwilligers.
Indien je interesse hebt in helpen in een tehuis voor invaliden, dat door de invaliden zelf gerund wordt, in Lima, Peru, stuur een e-mail naar [EMAIL=“hendrikvo@hotmail.com”]hendrikvo@hotmail.com Geen kosten, integendeel, kost en inwoning gratis.