vrijwilligerswerk wildlife, afrika

hallo,

ik heb me hier geregistreerd omdat ik wat aan het rondzoeken ben om vrijwilligerswerk in afrika te gaan doen.
eerder, maar lang geleden, heb ik ruim een half jaar rondgetrokken en vooral gewerkt in australie.
dit keer wil ik graag naar afrika en zoek ik een project met wildlife.
leuk om meer info te zoeken, alleen merk je al gauw dat er veel projecten zijn en wordt alles juist wat onoverzichtelijk.
ik ben op zoek naar een project waar ik 3 a 4 weken kan meewerken. er blijken trouwens lion breeding projects te zijn waarbij men
welpjes met de fles groot brengt, en de leeuwen weer uitzet, maar dat er ook zijn die juist gesponsord worden door stropers, om dus idd eenmaal uitgezet in het wild, gewend aan mensen, wat gemakkelijker te stropen zijn…
dat is dus het tegenovergestelde van wat men/of iig ik ermee wil bereiken.
bestaan er goede, eerlijke projecten… en daarbij ook die niet gelijk een rib uit je lijf kosten?
een bijdrage leveren lijkt me ook op zijn plaats, maar van enkele duizenden euro’s daar sta ik van te kijken.
heel benieuwd of hier mensen zijn met goede ( of minder goede ) ervaringen hiermee, en tips etc zijn zeer welkom!

alvast bedankt
( en ik ben overigens vrouw, 37 jaar )

niemand?

Hoi Anne,

Ben je op zoek naar een eerlijk, oprecht en super uniek project dan is werken in het Limbe Wildlife Centre in Kameroen met weesaapjes iets voor jou!!

Stichting Weesaapjes is verbonden aan het Limbe Wildlife Centre, waar weesaapjes, die slachtoffer zijn geworden van illegale stroperij worden opgevangen en verzorgd. In het opvangcentrum worden ze medisch verzorgd en krijgen ze de kans om weer “aap” te zijn. Uiteindelijk is de bedoeling om ze weer uit te zetten in een beschermd natuurgebied.

Als vrijwilliger help je mee met de opvang van de apen, het schoonmaken van de verblijven, voeden van de apen, naar scholen om voorlichting te geven over de apen en hun leefgebied, het meekijken tijdens operaties en je leert ontzettend veel over de verschillende apen en hun gedrag.

Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie, kijk dan op de site: www.weesaapjes.nl of mail naar vrijwilligerswerk@weesaapjes.nl

Groetjes Marieke de Bruijn