Vrijwilligerswerk voor 17-jarig meisje? (India/Nepal/Tibet/Bhutan/Sikkum)

Namaste!

Ik ben vorig jaar vanuit mijn school met Xplore naar Noord-India (Ladakh) geweest. Nu is mij dat super goed bevallen dat ik me steeds meer heb verdiept in het Himalaya gebergte en de culturen en eigenlijk terug wil. Doordat er dit jaar weer een groep naar Ladakh gaat, valt Ladakh voor mij weg.

Ik zoek eigenlijk geen “grote” organisatie, maar ik ben op zoek naar een “non-profit” project, waar ze je hulp goed kunnen gebruiken. Het gaat dus ook om de zomervakantie. (max. 8 weken) De meeste organisaties willen studenten van 18 jaar en ouder waar ik dus nog niks aan heb…

Weet iemand misschien een (klein) schooljte/weeshuis waar ik mijn handen uit mijn mouwen kan steken en lekker actief kan zijn? Waar ik engelse les kan geven, waar ik kan sporten met de kinderen, en ze vooral aandacht kan geven. Want die dankbaarheid die je terug krijgt is gewoon niet te beschrijven…

Ik kijk ook wel naar andere landen, zoals Centraal-Amerika… maar mijn voorkeur gaat stiekem toch naar:

-Sikkum
-Nepal
-Tibet (wordt zeer moeilijk…)
-Bhutan (waarschijnlijk onmogelijk maar wel een droom!)
-India…

Alvast bedankt,
Juli

Heb maar eens verder gezocht en heb dit gevonden, wat me heel leuk lijkt :smile: . Heb er ook meteen heen gemaild omdat het (eigenlijk) van 18 jaar is…

http://www.orphancarenepal.org/index.php

Misschien iemand al een keer van gehoord?

hallo,
even een vraagje wanneer word je 18? als je binnenkort 18 wordt is www.vrijwillignepal.nl misschien iets voor je. Als je nog niet zo snel 18 wordt dan is www.projects-abroad.nl misschien iets voor jou. Ze zeggen vanaf 16 jaar…

succes
groeten
Pascal

Kijk eens op www.wereldhulpweken.nl daar staat een organisatie voor vrijwilligerswerk in Tibet en heel veel andere leuke dingen!

Succes!

Groetjes Debbie

Hoi,

Ik heb zelf via de RCDP vrijwilligerswerk gedaan in Nepal. Ik vond dit een hele fijne en persoonlijke organistatie. En ik heb nog steeds regelmatig contact met ze. Ze hebben veel verschilende soorten projecten in Nepal. Wat ik zelf een hele mooie vond was engelse les geven in een boeddhistisch klooster nabij Kathmandu.
Voor meer info kun je ook kijken op www.rcdpnepal.org

Succes! Groetjes Miny