Vrijwilligerswerk Thika, Kenia

Heb je interesse in vrijwilligerswerk in Kenia?
Vind je het leuk om met kinderen te werken?
Wil je meer weten over het kindertehuis /weeshuis van Shade Children Foundation in Thika, Kenia?
Lijkt het je leuk om een aantal weken tot max 3 maanden in Kenia te leven en helpen in Shade en haar projecten (o.a. schooltje in de slums)

Kijk dan op www.Shadechildrenfoundation.nl

Je bent van harte welkom.
Heb je vragen? Ons mailadres staat onder ‘contact us’ op de website.

Het bestuur van SCF,
Naftali, George, Teresa (Kenia), Cathy (UK/Spanje) en Dina (Ned.)

In maart ga ik zelf ook weer naar Kenia voor overleggen met het bestuur.
Dit weekend worden er ook nieuwe foto’s van het tehuis en de kinderen geplaatst.

Voor meer info zie de website of mail je vragen naar:
[EMAIL=“Shadechildrenfoundation@hotmail.com”]Shadechildrenfoundation@hotmail.com

Dina van Doesburg
Geldermalsen

Hallo,

jullie organisatie spreekt mij erg aan, maar hoezeer hechten jullie je aan de minimum leeftijd van 18jaar?

Ben druk bezig met een reis voor te bereiden naar kenia, moet wel zeggen dat ik niet heel erg goed weet hoe ik mij moet voor bereiden, maar jullie ontwikkelingswerk spreekt mij heel erg aan. Ik wil zelf voor 3,5 maand naar kenia gaan, in april. Maar wil daar ook graag een ander project doen met wilde dieren (dat is voor periode van 5 weken). Iets wat ik tegen kwam op internet. Denken jullie dat dit te combineren is met elkaar?

Gr. Dionne

Beste Lara,

Leuk dat ons project ons aanspreekt. Dat is goed om te horen. En ja, wij houden ons redelijk strikt aan de leeftijdsgrens van 18 jaar. En nu weet ik best dat de ene (bijv) 17 jarige de andere niet is, want dat geldt ook voor 21 jarigen.
Wanneer bijv een 16 jarige samen reist met een 21 jarige is het niet zo’n probleem. Realiseer je echter dat tijdens zo’n reis en het meehelpen bij dit soort projecten veel op je af komt. Daar hebben ook ‘ouderen’ soms al hun handen vol aan. En wij hebben natuurlijk wel een verantwoordelijkheid.
Natuurlijk willen wij heel graag vrijwilligers hebben binnen ons project, maar niet ten koste van alles. Misschien kun je even contact opnemen via ons mailadres [EMAIL=“shadechildrenfoundation@hotmail.com”]shadechildrenfoundation@hotmail.com. dan stuur ik je mijn telefoonnumer en kunnen we indien gewenst nog even telefonisch contact hebben.

Met vriendelijke groet en bedankt voor je reactie,
Dina van Doesburg

De eerste vrijwilligers hebben zich mede dankzij dit forum gemeld. Voor verschillende periodes. Super.

Er is echter nog voldoende plaats voor meer vrijwilligers, ook voor de zomerperiode.

Je bent van harte welkom!

Hoi Dionne, ben je inmiddels al verder met de voorbereidingen voor je reis naar Kenia? Ik ben erg geïnteresseerd in dat wildlife project voor 5 weken dat je op internet had gevonden!
Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Mara, 19 jaar oud en ik wil half maart op reis gaan voor 3 maanden. Aangezien niemand die ik ken met me mee wil of kan ben ik van plan vrijwilligerswerk te doen. Shade spreekt mij daarom ook erg aan. Toch wil ik dat niet 3 maanden doen en ook nog wat meer van het land zien. Daarom ben ik op zoek naar wildlife projecten of safari’s. En eigenlijk ben ik ook op zoek naar een reisgenootje.

Ik hoop dus dat jij (of anderen die dit bericht lezen?) me iets kunt vertellen over dat wildlife project en misschien kunnen we wel afspreken in Kenia?

Groetjes Mara

Hoi Mara en Dionne,

Wat Shade betreft zijn er veel combinaties mogelijk en heb je alle vrijheid om je reis in te richten zoals jullie dat willen. Mits we wel weten waar wij op kunnen/moeten rekenen.
De eerste vrijwilligers vertrekken in januari. Super.

De kinderen kijken er al naar uit. En Perpetual de huismoeder, Rosslyn de social worker natuurlijk ook. Zij zorgen samen met de keniaanse bestuursleden voor een warm onthaal.

Als je vragen hebt, mail dan naar [EMAIL=“Shadechildrenfoundation@hotmail.com”]Shadechildrenfoundation@hotmail.com. Het vrijwilligersboek, met allerlei info over Shade, Thika en Kenia is bijna klaar. Dit kan jullie voorzien van veel info.

Kwaheri,
Dina van Doesburg.

Hai,

Ik had deze berichten helemaal niet gezien.
Ik ben inmiddels nog steeds geen meter op geschoten met het plannen van mijn reis. Wel heb ik mijn zelf een datum gezegd wanneer ik het indergevel helemaal rond wil hebben. 31 januari.

Door een ziekte geval in mijn familie, wil ik ook weer later op reis.

Hoe gaat het met jou plannen mara?

Groetjes Dionne

8 januari is de eerst vrijwilliger naar Shade house, Kenia, vertrokken. 17 januari vertrekt de volgende. Super.
Wil je haar ervaringen lezen? kijk dan op Julliette Polgar.waarbenjij.nu

www.shadechildrenfoundation.nl

sorry: moet zijn
juliettepolgar.waarbenjij.nu

Veel leesplezier

Dina van Doesburg
shadechildrenfoundation.nl

Hey Dina,

Leuk om te lezen, wij (mara en ik) gaan naar Upendo toe. In April tot Juli,
wellicht komen we ook nog wel bij shade kijken. daar was tessa ook er over te spreken!

Groetjes Dionne

Upendo is ook een prima en eerlijk project! Groet Anthony van ons.

Veel plezier daar en als je in de buurt bent, welkom bij Shade!

beste mensen,

de zomer is natuurlijk een geliefde periode voor studenten, etc om te reizen. Voor de maand juli hebben we dan ook nog maar 1 plaats. In juni en augustus kunnen we nog wel vrijwilligers verwelkomen.

Kwaheri,
Dina van Doesburg
shadechildrenfoundation.nl

Net weer terug in Nederland na een bezoek aan Shade Children Foundation. Wat een vooruitgang is er geboekt. De kinderen gaan naar een veel betere school nu, de inrichting wordt meer en meer compleet we hebben een prima huismoeder nu en een social worker.

De kinderen zijn heel relaxed, maar ook gedisciplineerd. Kortom, het is een plezier om daar te verblijven. Zie voor de links naar de weblogs van vrijwilligers: www.shadechildrenfoundation.nl.

Wij verwelkomen jullie graag als onze vrijwilligers. En voor het geval dit je tegen zou houden: van de gebeurtenissen rond het conflict in Somalie merk je in Thika niets. Daarvoor zijn de afstanden te groot. De voedselprijzen stijgen echter wel… dus des te harder hebben we jou nodig als vrijwilliger. Heb je vragen? Mail ons gerust!
Dina van Doesburg
member NGO SCF

De website is weer geactualiseerd. Er zijn veel foto’s toegevoegd zodat je je een goed beeld kunt vormen.

www.shadechildrenfoundation.nl

Sinds enige tijd hebben we ook een pagina op facebook!

Heb je interesse in vrijwilligerswerk in de zomerperiode, wacht dan niet te lang met aanmelden!

Voor de zomerperiode hebben we al een aantal vrijwilligers. Er is echter nog wat ruimte. Wacht niet te lang met aanmelden als je informatie opgevraagd hebt en geinteresseerd bent.

Voorzitter van het keniaanse bestuur, Naftali Kaguongo, heeft in april een bezoek gebracht aan Nederland. Leuk voor ons, maar ook voor de vrijwilligers. Hij zal hen hierdoor beter kunnen begrijpen, omdat hij weet hoe groot de verschillen kunnen zijn op een aantal terreinen.

beste lezer,

Zaterdag 27 oktober wordt er weer een informatiemiddag gehouden over vrijwilligerswerk in Kenia en natuurlijk specifiek over vrijwilliger zijn in Shade House in Thika. Alle belangstellenden (vrijblijvend) zijn van harte welkom, maar meld je eerst even aan.
Plaats: Geldermalsen
Tijd: 13.20 uur

Mocht je wel belangstelling hebben, maar deze middag niet kunnen, laat dat dan ook even weten. Dan nodig ik je uit voor een volgende bijeenkomst.

Onze facebook pagina is geactualiseerd en veel nieuwe foto’s en filmpjes zijn toegevoegd. De website (www.shadechildrenfoundation.nl) wordt aan gewerkt.

Reactie van een van de vrijwilligers van deze zomer:‘I had the time of my life, I miss you all and I will surely come back ! xx’
Dina van Doesburg
[EMAIL=“shadechildrenfoundation@hotmail.com”]shadechildrenfoundation@hotmail.com

Beste lezers,

mogelijk heb je interesse om vrijwilligerswerk in Shade house, Thika, Kenia te doen? (www.shadechildrenfoundation.nl)
Dan is het wellicht ook goed om te weten dat we vanaf 19 juli tot 11 augustus al vol zitten.

Daarvoor en erna ben je van harte welkom! In de periode februari/juni is er 1 vrijwilliger. Het zou leuk zijn als we een medevrijwilliger voor haar kunnen vinden, voor korte of langere tijd.

Karibu Kenya, Karibu Shade house,

namens het bestuur van SCF,
Dina van Doesburg