Ga 3 jan naar Tanzania voor 3 maanden, wie weet of het ook mogelijk is pas in het land zelf op zoek te gaan naar een plek waar ik vrijwilligerswerk kan doen?
Het kost zoveel geld als je het regelt van tevoren vanuit Nl! groetjes
Hoi,
Wat leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen in Tanzania, het is een geweldig land. Ik ben zelf net (5 dagen) terug uit Tanzania, waar ik nu voor de 4de keer was. Ik heb zelf vrijwilligerswerk gedaan in 2 verschillende weeshuizen in noord-Tz. Ik had het van te voren geregeld, denk toch dat dat het makkelijkste is.
Wat voor iets zou je willen doen? Hoelang en waar, Tanzania is heel groot?
Als ik je ergens mee kan helpen, laat je het maar weten.
Groetjes Mirte
Ik wil heel graag met kinderen (weeshuis bijv.) werken en/of dieren helpen. Ben van oorsprong verpleegkundige maar wil gewoon als vrijwilliger aan de slag. Hoop dat ik dat aldaar kan regelen. Misschien weet jij wat? Of kun je een balletje opgooien?
Ik ga het niet van tevoren regelen, anders heb ik allerlei papieren rompslomp van tevoren en had ik bovendien een speciaal visum moeten aanvragen etc. Tot horens! groetjes, Natascha
Het maakt me niet zoveel uit waar in Tanzania (noorden mooier?) maar voor minimaal 2 weken, max 6. Omdat ik in totaal 3 maanden wegben en ook nog wat van het land wil zien.
gr
Hoi,
Ik heb zelf geen ervaring met de mogelijkheid om het daar nog te regelen. Ik heb het altijd van te voren gedaan. Het project waar ik gewerkt heb (http://ngaleku.org/), willen mensen voor minimaal 2 maanden. Dus dat is voor jou dan geen optie.
Kwa visum, ik denk dat er maar heel weinig vrijwilligers zijn die daar werken met een werkvergunning. Ik tenminste niet, gewoon met een toeristen visum. Als je echt in een ziekenhuis wilt gaan werken verplichten ze je soms wel om een werkvergunning te nemen, maar dat zou je dan ook nog moeten nemen als je daar bent. En dan heb je dubbele kosten, met eerst je gewoon visum.
Mijn advies is om nu al een beetje rond te neuzen en al wat contacten te leggen. Je hoeft dan nog niet te kiezen, maar je weet dan wel wat er mogelijk is.
Het noorden is mooi, en er zijn veel blanken (kun je als voordeel of als nadeel zien). Omdat alle Nationale Parken in het noorden zijn en de Kilimanjaro. Ik heb geen ervaring met het zuiden, maar zal vast ook heel erg mooi zijn.
Groetjes Mirte
Hoi Mirte,
Je bent nu al vertrokken, maar mocht je nog naar iets op zoek zijn, ga dan naar Mwanza (in het noorden van Tanzania, bij het Victoriameer). Via ActLocal hebben wij daar geholpen op school. EHBO les bijvoorbeeld zou super zijn. Je kunt gaan zolang je zelf wilt. En het is niet duur en makkelijk geregeld.
Kijk anders op: http://www.actlocal.nl/Tanzania/tanzania-welke-activiteiten-kun-je-doen.html
Groetjes,
Arieke