vrijwilligerswerk of betalend werk als opvoeder A2?

Hallo iedereen.

Ik ben al een tijdje aan het kijken of het niet mogelijk zou zijn om voor een bepaalde periode te gaan werken in het buitenland.
Vrijwilligerswerk zie ik wel zitten, maar mijn budget is ook niet eindeloos. Op de een of andere manier ontmoet je toch mensen waardoor je nieuwe dingen kan doen enzo waarschijnlijk? Zoals eens een betaald werkje ofzo…

Ik ben opvoedster A2, dus om betaald werk te vinden zal dit al moeilijk worden denk ik?
Liefst zou ik werken in de sociale sector of met dieren.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die al eens bijvoorbeeld op georganiseerd vrijwilligerswerk zijn vertrokken en hierdoor de mogelijkheid kregen om nu en dan eens geld te verdienen.
En is dit dan telkens vooraf geregeld dit vrijwilligerswerk?

Ik denk dat ik zo zal moeten beginnen, volgens mij is het te moeilijk om onmiddellijk betalend werk te vinden?

Nu, one way or another, ik moet er even tussenuit en mensen kunnen helpen om daar terug de kracht uit te putten om zelf terug erin te vliegen.

Iemand ervaring hiermee?
Of weet iemand sites ofzo?
Bestemming? zuid amerika of ergens in Azie .

Of zie ik alles te rooskleurig?:slight_smile:

Volgens mij zie je het idd iets te rooskleurig,

Vrijwilligerswerk doe je niet gratis. Je zult je ticket moeten kopen, verzekeren en eenmaal terplekke moet je betalen voor je onderdak en eten.

Betaald werk zul je niet zo snel vinden, de meeste landen zullen strenge visum eisen hebben voor een werk visum. Betaald werk willen ze zoveel mogelijk bewaren voor de eigen bevolking.

Kijk anders eens naar Wwoof, dit zit wereldwijd.

succes

ik besef wel dat ik een budget zal moeten voorzien voor ticket, vervoerskosten, eten, … heb ik intussen zelfs al bijeengespaard.
ik bedoelde gewoon dat ik niet eindeloos zou kunnen investeren om te kunnen blijven helpen, want voor veel vrijwilligerswerk moet je toch redelijk wat investeren.

Nu ben ik er ook van overtuigd dat je van het ene in het andere kan rollen.
Veel mensen hebben je wat te bieden en omgekeerd.

Was eigenlijk voornamelijk op zoek naar voorstellen van plaatsen of soorten werk met kinderen of dieren.
Ik kijk zeker eens ! allezins bedankt :slight_smile: