Ik wil in september graag voor 2 maanden vrijwilligerswerk gaan doen.
Nu heb ik al op enkele organisaties gezocht, maar vind dat deze best veel geld vragen en zoek eigenlijk vrijwilliergswerk wat echt nodig is en die niet veel geld vragen.
Ik ben bijna afgestudeerd aan de PABO dus werken met kinderen zou wel heel leuk zijn, maar andere ideeën zijn ook welkom.
Ik ben zelf op dit moment aan het orienteren op vrijwilligerswerk in Indonesië. Binnenkort heb ik een gesprek bij ‘het thuisfront’ van Sumba Mission. www.sumbamission.nl
Zij hebben ook een school en zullen dus misschien wel blij zijn met een vrijwilliger die de PABO doet/heeft gedaan.
Als ik ga (het is nog niet zeker of het met m’n werk geregeld kan worden) dan vertrek ik half oktober voor ong. drie maanden.
Dag Michael ik ken een organisatie die zich richt op weeskinderen in Indonesia namelijk stichting Flowgi: www.flowgi.org Zij doen allerlei kleinschalige projecten. Je zou ook een email kunnen versturen naar een van de oprichters [EMAIL=“lucysolaiman@yahoo.co.uk”]lucysolaiman@yahoo.co.uk
Dat veel organisaties veel geld vragen kan best wel kloppen omdat ik ook de intensie had om vrijwilligerswerk te doen in het buitenland. Zelf ben ik een vrijwilliger voor de stichting Flowgi en volgens mij vragen zij niet veel geld wellicht alleen voor huisvesting. Het beste is om even contact met ze op te nemen indien je geinteresseerd bent. Succes
Een website en organisatie zonder winstoogmerk is www.ecoteer.com
Het kost je jaarlijks(hier stond eenmalig, wat niet correct is) 10 Britse ponden. Per ‘assignment’ kun je exact zien wat er van je verwacht wordt, en wat de kosten zijn.