Vrijwilligerswerk in Pokhara in Nepal

Lijkt het je leuk om vrijwilligerswerk te doen in een Kinderhuis in Nepal kijk dan eens op onze site http://www.syin.nl en neem contact met ons op. Wij hebben altijd plaats voor 2 vrijwillgers. Liefst voor een periode van 1 - 3 maanden. Het gaat om een Kinderhuis met 30 oorlogsgetroffen kinderen die het erg leuk vinden als er weer vrijwilligers zijn om hen te helpen. Misschien kun je ook waarde toevoegen om ze iets te leren waar jij goed in bent.

betalen voor je vrijwilligers werk en dan bij projecten die al door diverse grotere organisaties worden gesteund. Krijg ik altijd en nare bijsmaak van in mijn mond. Er zijn heel veel kleine lokale projecten die springen om mensen die iets willen doen en kunnen betekenen voor hen.

@Quotas

Ben het helemaal met je eens. Vandaar dat wij dat heel anders doen. Bij ons betaal je ongeveer 5 euro per dag voor een kamer met badkamer en 3 maaltijden. In de stad ben je dan al gauw 20 tot 30 euro kwijt. Wij vragen van onze vrijwilligers inzet om de kinderen op een hoger peil te brengen en dat lukt tot nu toe altijd erg goed. Misschien bedoel je dat?

Zeker waar , ik wil ook niet alles over een kam scheren. Maar zeg eens eerlijk. Hebben vrijwilligers een keuze. Kunnen ze deelnemen aan de projecten en kiezen voor eigen onderdak e.d.
En 5,- als bijdrage is inderdaad niet te veel gevraagd.
Zal je site ook gaan bezoeken.

Ik reageer eigenlijk een beetje vanuit frustratie mbt organisaties die tot wel 75 $ per dag vragen. Niet alleen in Nepal maar overal ter wereld.

grtz Q

Ja vrijwilligers hebben zeker een keuze. Vrouwelijke vrijwilligers slapen in het huis om goed voor de kinderen te kunnen zorgen in de vroege morgen voordat ze naar school gaan. Om veiligheidsredenen slapen mannelijk vrijwillgers buiten het huis. De keus ligt met name op het gebied wat de vrijwilligers onze kinderen kunnen leren. Bijvoorbeeld geven van Engelse les. We hebben een vrijwilliger die geologie heeft gestudeerd en nu met de kinderen een geologisch project gaat doen. Ook een van de toneelschool die een toneelproject gaat uitvoeren etc. Daarom waarderen onze vrijwilligers het werken in ons huis omdat ze echt betrokken zijn naast de huishoudelijke klusjes natuurlijk. Vrijwilligers voegen waarde to niet in geld maar in kennis en kunde. Wel is het zo dat dank zij de bijdrage van de vrijwilligers, die m.i. erg laag is, ons huis extra dingen kan doen in het belang van de kinderen zoals het aanstellen van een judo leraar.

quote - Vrouwelijke vrijwilligers slapen in het huis om goed voor de kinderen te kunnen zorgen in de vroege morgen voordat ze naar school gaan. Om veiligheidsredenen slapen mannelijk vrijwillgers buiten het huis.

veiligheidsreden ? zoals ? Ben ik toch wel erg benieuwd naar.

Het is een huisregel die vrij vaak wordt toegepast dat mannen niet in hetzelfde huis slapen als de kinderen uit oogpunt van veiligheid.

Je dwaalt om de vraag heen, maar waarschijnlijk ben je bang dat mannen de kinderen misbruiken. Dat is overigens wel een heel vreemd uitgangspunt. Er worden dus vrijwilligers gevraagd voor een tehuis waar kinderen verblijven die hun vader hebben verloren in een burgeroorlog en die scherm je vervolgens weer af voor mannen. Als achterdocht en wantrouwen de plaats in gaan nemen van vertrouwen en het goede mis je volgens mij het juiste spoor. Maar dat is mijn mening vanaf de zijkant. Je mag mijn mail, na dit antwoord, als niet verzonden beschouwen overigens.
Veel succes verder met jullie project en initiatieven.

Zonnige groet Q

Het gaat niet om vertrouwen of wantrouwen maar meer om algemeen aanvaarde regels die in veel van dit soort huizen worden gehanteerd.