Ik ben van oktober 2006 tot februari 2007 op reis geweest (Rusland, Mongolië, China, Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand) en dat was een hele mooie ervaring en iets wat ik nooit meer zal vergeten. Ik heb de smaak te pakken gekregen en vele mooie dingen gezien. Ook minder mooie dingen (wat ik natuurlijk van te voren ook al wist) en op veel plaatsen is helaas grote armoede.
Nu heb ik het plan om in februari 2008 (staat niet vast) weer naar Azië te gaan om via Bangkok naar Laos te reizen en daar wat rond te trekken. Ook zou ik graag vrijwilligerswerk gaan doen in het noorden van Laos (ook dat staat niet vast). Ik weet dat het moeilijk zal zijn maar ik wil het in ieder geval proberen. Het zou mooi zijn als er iemand (man of vrouw maakt me niet uit) is met (ongeveer) dezelfde plannen en die het wel ziet zitten om dit ook te gaan doen. Ik houdt er wel van om het avontuur aan te gaan maar plezier en humor op z’n tijd is natuurlijk ook mooi.
Ik wil ook nog meer van Azië zien en wie weet waar ik (of we) nog terecht kom.
Ik ben 25 jaar en woon in Oirschot (vlakbij Eindhoven) in Noord-Brabant. Als het je een beetje aanspreekt dan kun je altijd reageren of me een persoonlijk bericht sturen. Dat zou heel leuk zijn!!!
Ward: bedankt. Ik hoop in april of mei echt weg te gaan. Misschien eind maart al wel. Ik heb er veel zin in maar het plan is wel een beetje gewijzigd. Laos ga ik zeker weer bezoeken maar ik denk dat ik eerst een deel van Europa door ga reizen.
Een oud topic van me wat ik eens naar boven wil halen.
Ik ben inmiddels alweer een hele tijd terug van de reis waar ik het hierboven over had. Ik ben 8 maanden op pad geweest en heb veel gezien en gedaan.
Ik ben nu betrokken bij de projecten van de Stichting Vrienden van het Khongdistrict in Zuid-Laos. Ze doen erg goed werk op een manier die me heel erg aanspreekt.
Voor meer informatie kun je kijken op www.helplaos.nl Het is absoluut de moeite waard als je interesse hebt in deze richting.
Ik ben weer op reis geweest en ben deze keer 3 maanden in Laos gebleven en heb weer dropen bezocht in het Khongdistrict. Ik heb ook een paar keer Engelse les gegeven in het district. Het was wederom erg leuk!
www.helplaos.nl is nog steeds de site van de Stichting Vrienden van het Khongdistrict.
Voor meer info kun je hier posten of me een bericht sturen of mailen.
Hoi LCV,
Ik ben me aan het orienteren op een reis naar Thailand, Vietnam en Laos. Of alleen Thailand en Laos. Nu zou ik in Laos ook graag vrijwilligerswerk willen doen, heb dit afgelopen jaar in Ghana gedaan en dat beviel me goed! Ik heb op de website gekeken die jij hebt vermeld en ik vroeg mij af of het geld kost om daar vrijwilligerswerk te gaan doen? Accomodatie etc? Of is het geheel vrijblijvend. Groeten, Sandra
Je betaald niets voor het doen van vrijwilligerswerk voor de stichting. wel betaal je voor je eigen verblijf en eten/ drinken etc. Net zoals bij het ‘normale’ reizen dus.
Als je meer informatie wilt mail met dan even: [EMAIL=“sander@helplaos.nl”]sander@helplaos.nl
Dankjewel voor je reactie! Oh dat is super! Ben namelijk via een organisatie naar Ghana geweest en daarvoor moest ik 900 aan de organisatie betalen en 135 per maand voor eten en drinken etc. Maar dit zou wel heel gaaf zijn. Ik bewaar dit e-mailadres, het is namelijk een zoveel jarenplan voordat ik dit kan gaan doen Het kriebelt alleen zo weer dat ik alvast veel aan het rondkijken ben Plan is om volgend jaar zomer te gaan.
Sandra: prima. Je kunt me ook gerust even mailen dan kan ik evt. nog het e.e.a. uitleggen en kun je een e-mail bewaren. Er is een kans dat ik volgend jaar ook (nog) in Laos ben overigens.