vrijwilligerswerk in 2015

01.jpg

Beste allemaal,

Even voorstellen. Mijn naam is Marja Beekmans, ik woon in Boxtel. Werk in de gezondheidszorg, ben 53 en wil in 2015 naar Ghana om vrijwilligerswerk te doen. Waarom ? Ik ben twee maal drie weken in Ghana geweest. Van Zuid Ghana naar Noord Ghana… Wat een gastvrijheid.

Graag zou ik in 2015 in een weeshuis willen gaan werken. BIj voorkeur in het Noorden van Ghana, ergens tussen Tamale en Bolgatanga… of richting Bawku, Garu. De reden is… dat er iemand woont en werkzaam is daar ( op het moment) en ik het graag wil comibineren met een bezoek aan haar, en vrijwilligerswerk voor ongev. 2 maanden.

Ik ben alvast aan het zoeken naar informatie. 2015 duurt nog even, maar vanwege werk zal ik tijdig moeten sparen voor verlof.

Wie weet wat er van komen gaat. De eerste stap is al gezet. :zon02:

Zonnige groeten,

Marja Beekmans

Hoi Marja,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je plannen hebt om vrijwilligerswerk te verrichten in het buitenland!
Tijdens het verrichten van vrijwilligerswerk in het buitenland kom je in situaties terecht waaraan je niet gewend bent en zal je merken dat je er sterker en zelfstandiger uitkomt. Naast persoonlijke ontwikkeling zul je ook de voordelen merken van een culturele onderdompeling, het verbeteren van een vreemde taal en sluiten van internationale vriendschappen met andere vrijwilligers.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd terecht op het Vrijwilligerswerk Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorbereidingen,Marja!
groet,georgessiam.