Vrijwilligerswerk gezocht!

Ik ben Thirza, en word bijna 18 jaar. Ik neem zeer waarschijnlijk een tussenjaar omdat ik natuurkunde wil inhalen om geneeskunde te doen. In dat jaar zou ik ook graag 2 maanden ontwikkelingshulp willen doen in Afrika. Het liefst een beetje richting de medische kant. Dus ik hoop dat iemand mij tips kan geven over niet te duur vrijwilligerswerk wat goed georganiseerd is. Is er ook een organisatie waar de vlucht al bij zit? Hopelijk weten mensen me verder te helpen, want ik ben ontzettend enthousaist.

Hoi Tirza,

Wat leuk dat je vrijwilligerswerk wil gaan doen in Afrika. Ik werk als Vrijwilligers Coordinator voor International Contact Uganda (ICU): een non-profit organisatie gebaseerd in Kampala, Oeganda.

ICU Volunteering heeft 5 jaar ervaring in het begeleiden van vrijwilligers (wat zeker aan te raden is gezien je jonge leeftijd). Wij doen dit door het aanbieden van een begeleidingstraject bestaande uit 4 delen: voorbereiding, aankomst, introductie en verblijf. Zo kunnen vrijwilligers onder begeleiding daadwerkelijk een bijdrage leveren aan de wereld.

Omdat ICU alleen actief is in Oeganda, hebben we ondertussen een groot bestand aan projecten waar we vrijwilligers kunnen plaatsen. ICU levert dus maatwerk. We kunnen vrijblijvend een intake gesprek met je hebben om je wensen goed te begrijpen waardoor we je kunnen koppelen aan een van onze projecten, bijvoorbeeld bij een kliniek.

Ik hoor graag of je interesse of vragen hebt. Je kan me bereiken op niki@icuganda.org

Groet,
Niki

ICU Volunteering Coordinator

Hee Niki, heb je misschien een site waarop ik dit allemaal kan bekijken? Gr. Thirza

Natuurlijk! Je kan kijken op Index of /volunteering. Als je daarna nog vragen hebt, kun je me mailen op niki@icuganda.org.

Groetjes!

Hoi Thirza

Misschien is onze organisatie ook interessant voor je.
Wij zijn kleinschalig en kunnen omdat we in Ghana wonen de kosten laag houden en je een hele persoonlijke begeleiding geven.

Mocht je vragen hebben dan staat ons mailadres op de site en anders via hier natuurlijk.

Succes met een goede plek zoeken.

Groet

Wout en Patries