Vrijwilligerswerk gezocht in Brazilië

Hallo allemaal,

Ik wil rond maart 2010 naar Brazilië gaan om daar voor ongeveer vier maanden vrijwilligerswerk te doen. Mijn voorkeur gaat uit naar Rio de Janeiro.
Heeft iemand ervaring met vrijwilligerswerk in Brazilië? Welke organisaties zijn aan te raden? Welke mooie of slechte ervaring heb je meegemaakt tijdens je tijd als vrijwilliger?

Gr. Jorrit

Hoi Jorrit,

Zelf ben ik afgelopen zomer op vakantie gegaan naar Rio. de stad en de sociale problemen hebben me zo aangegrepen dat ik half november terug naar ginds vertrek voor 6 maanden. Ik ben eveneens op zoek naar een project waar ik me vrijwillig voor inzetten maar ik moet toegeven dat dit via het internet moeilijk te vinden is. Mocht ik iets vinden laat ik je dit zeker weten, mocht jij ook iets vinden mag jij me dit ook steeds laten weten!

Zo helpen we misschien mekaar wel verder en kunnen misschien ginds samen een caipirinha gaan drinken!

Groet,

Kenneth

Beste Jorrit,

leuk dat je naar Brazilië wilt gaan, ik denk dat je maart 2011 bedoeld, anders was je er nu al geweest!

ik ben zelf als vrijwilliger naar Brazilië en Argentinië geweest en dat was echt de tijd van mn leven, als jij ook meerdere landen kan combineren dan is dat echt een aanrader. Maar over het vrijwilligerswerk, ik heb zelf een sportproject gedaan, voetbalproject in Niteroi. Dat is niet te ver van Rio, 2 uur rijden. Ben er dan ook regelmatig naar toe gegaan!!

Heb even de link opgezocht van de organisatie waarmee ik ben gegaan; Projects Abroad. Dan kun je er zelf meer over lezen, ze hebben ook andere projecten.

http://www.projects-abroad.nl/landen/brazilie/#sport-projecten-in-brazilie

In Argentinië heb ik Engelse lesgegeven in Unquillo op een middelbare school, ook dat was echt een mooie ervaring, terwijl ik niet mijn studie daarop gericht heb.

Succes!! Groetjes Bram