Ben Je Op Zoek Naar Vrijwilligerswerk In Brazilië?

Hallo beste wereldreizigers,

Indien Brazilië op jullie reisroute staat en jullie graag even halt houden in Rio de Janeiro, laat me dan iets weten op petravdv@hotmail.com, met vermelding van wanneer jullie ongeveer in Rio aankomen.

Hier zijn diverse mogelijkheden om jullie verdienstelijk te maken (toerisme, humanitair werk,…) en op die manier in nauw contact te komen met de lokale bevolking (een mondje Portugees spreken is natuurlijk wel handig). Sommige projecten voorzien gratis logies, bij andere is dat wegens beperkte financiële middelen niet mogelijk doch wordt naar een voordelige oplossing gezocht. Doorgaans wordt wel een minimum beschikbaarheid gevraagd van 4 - 6 weken.

In ieder geval zijn er genoeg mogelijkheden zonder dat je eerst astronomische inschrijfgelden moet neertellen.

Contacteer me gerust voor meer info via petravdv@hotmail.com
Groeten uit Rio,
Petra
www.riobayguesthouse.com

Hallo Petra,

Ik ben van plan in Jan, feb en mrt naar Brazil te gaan en ben op zoek naar vrijwilligerswerk, liefs met kost en/of inwoning. Ik heb het geprobeerd via ‘de organisaties’ maar kom er zo langzamerhand achter dat je ook ter plekke veel kunt regelen en heb ervoor gekozn het werk dus zelf te regelen. Ik spreek een beetje portugees en ga in het najaar een cursus doen dus ik kan me dan verstaanbaar maken. Mijn voorkeur gaat uit naar ‘welzijnswerk’. Ik ben benieuwd welke contacten jij in Rio hebt en wat voor werk er eventueel te doen is.

Ik zie je reactie tegemoet.

Met dank en groet,

Freya

Hallo Petra,

Over ongeveer 1,5 jaar wil ik met mijn vriendin voor een half jaar naar Brazilie. Om dit zo goed mogelijk te combineren met mijn school wil ik graag in Brazilie stage lopen. Ik ga in januari op portugese les, dus verwacht ik dat ik dan wel een woordje Portugees kan praten.

Graag zou ik willen weten of dit kan. Ik doe Sociaal Pedagogische Hulpverlening, dus moet ik ook in deze branche stage lopen. Weet jij of dit zou kunnen lukken? En heb je misschien sites waar ik meer informatie kan vinden?

alvast bedankt.
Bas

ha, petra ik ben een jongen van 16 jaar uit Brasil en ik zoek vrijwilligerswerk in brasil en aangezien ik dit heb gelezen was ik zeer verast, Ik spreek een aardig woordje portugees en zou ben in veel dingen handig, het probleem lijkt mij mijn leeftijd aangezien ik geen diploma heb maar ik ga binnenkort toch naar brazilie waar ik een jaar of 5 zal blijven dus als ik jullie project of wat het ook voor vrijwilligerswerk het is kan helpen dan doe ik dat graag. Het liefts als het kan met logies. mocht je geintereseerd zijn stuur me een mail naar dit e-mailadres : [EMAIL=“leniornando@msn.com”]leniornando@msn.com alvast bedankt!

Hé Freya,
Je hebt groot gelijk dat je niet in zee gaat met ‘organisaties’ voor overzees vrijwilligerswerk! Eerst even een paar duizend euro lappen voor vrijwilligerswerk, dat is toch ridicuul?! je betaalt je scheel en wat doen ze nou helemaal? Jou in contact brengen met ngo’s ter plaatse? Larie. Dat kun je zelf net zo goed en dan kost het niks. De mensen zullen nog blij met je zijn ook. Ik heb dit gemerkt tijdens een verblijf in Salvador. Zelf heb ik geen vrijwilligerswerk gedaan, maar ik heb wel gezien dat de mogelijkheden legio zijn voor hen die wat willen. Mijn advies is: doe een cursus Portugees voordat je weggaat of daar ter plaatse voordat je begint met werken, koop een ticket en ga dan in Rio zelf contacten leggen met lokale ngo’s. Voor ideeen omtrent Salvador kun je mij mailen. Ik heb daar een vriend die werkt voor een overkoepelend orgaan van verschillende ngo’s in de sociale sector.
Groeten Marc

wie kan mij helpen, ik wil in recife in een kindertehuis werk op kost en inwoning, ik kom daar zelf vandaan en wil een paar jaar iets terug doen, misschien is dat niet het goede woord maar zo voelt het wel
voor ideeen en tip hoor ik het graag of voeg me toe op msn
[EMAIL=“mood_candle@hotmail.com”]mood_candle@hotmail.com mvg mood