mijn plan is om begin 2011 (± maart) naar Brazilië te gaan. Hier wil ik vrijwilligerswerk doen voor ongeveer 4 maanden. De bedoeling is om in Rio de Janeiro mee te kunnen werken aan een sociaal of educatief project. Ype, een goede vriend van me, heb ik ook geënthousiasmeerd om mee te gaan en daar vrijwilligerswerk te doen.
Nou vroeg ik mij af of mensen op dit forum mij kunnen helpen met een aantal dingen.
Heeft iemand ervaring met een betrouwbare vrijwilligersorganisatie in Brazilië bij voorkeur in Rio?
Heeft iemand een tip voor huisvesting in Rio? Ho(s)tels, appartementen etc. zijn voor 4 maanden vaak onbetaalbaar. Gastgezinnen ed. daar ben ik naar op zoek.
Andere praktische tips van mensen die daar (voor langere tijd) al geweest zijn/wonen/nog steeds zijn, die kunnen helpen om dit plan te laten slagen?
Ik heb eerst een aantal algemene tips…
Leer Portugees voordat je gaat, maakt het werk veel leuker!
Bedenk eerst wat voor werk je wilt gaan doen.
Begin alvast met sparen, Rio is erg duur.
Probeer een verblijfplek via de organisatie te regelen, is bijna altijd goedkoper.
Is het je nog gelukt?
Ben zelf van plan om 2012 een maand vrijwilligerswerk te gaan doen in Rio…
Ben erg benieuwd met welke organisatie je bent gegaan en waar je verbleef!
Ik ken zowel de organisatie IBISS als Ikoporan en beide zijn aan te raden
voor vrijwilligerswerk in Rio de Janeiro
Bij IBISS is het belangrijk dat je al basiskennis van het Portugees hebt
en bij Ikoporan zit er een cursus Portugees bij inbegrepen
Je kan contact met mij opnemen voor meer info
info@brilhar-relations.nl
www.brilhar-relations.nl
Laten we toch even heel duidelijk stellen : als je ernstig wil overleven en toch een minimum genieten van je leven hier in Brazilië moet je echt aan je Portugees sleutelen