Ik zou eind oktober naar Ecuador willen vertrekken voor enkele maanden vrijwilligerswerk te gaan doen en enkele maanden te gaan rondtrekken (Galapagos, Amazone, Coast, …).
Ik ben nu nog op zoek naar reisgenoten met gelijkaardige plannen…
Ben je ook van plan om die periode naar Ecuador te gaan en lijkt het je wat om samen te reizen dan hoor ik graag iets van jou!
Iets meer over mezelf… Ik ben 27 jaar, ik kom uit België en heb al 6 jaar gewerkt als lerares lager onderwijs in Brussel. Ik ben in 2008 3 maanden naar Ghana gegaan en wil nu m’n Zuid-Amerikaanse droom waarmaken en Spaans leren!
Heb je interesse, vragen,… mag je me steeds mailen op [EMAIL=“miesvermeylen@hotmail.com”]miesvermeylen@hotmail.com
Je kan even kijken op www.joho.nl die hebben verschillende partners wereldwijd waar je vrijwilligerswerk kan vinden! Je kan langs komen op een van hun inloopdagen en dan al je vragenstellen die je wilt stellen! Ze helpen je echt super goed:D ik ben echt heel blij met deze organisatie! Voordat ik weg ging heb ik via hun vrijwilligerswerk geregeld en het beviel me super goed
Je kan van tevoren even een taalcursus spaans doen, basis spaans is vaak wel voldoende maar het is altijd fijn om het even op te halen. Vaak kan je via de partners een cursus doen, zo niet dan kan je via verschillende JoHo centers ook cursussen doen
Ik heb die organisaties eens even bekeken, maar die zijn behoorlijk prijzig allemaal!
Is het niet mogelijk om ter plaatste een taalcursus te regelen dan?
Tuurlijk kan je ook ter plaatse opzoek naar een organisatie die taalcursussen aanbiedt. Wat wel verstandig is om je even in te lezen voor je gaat. Er zijn wel organisaties die weinig tot niets vragen voor een taal cursus, maar in ruil daarvoor vrijwilligerswerk willen doen.
Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in Ecuador in een opvangcentrum voor dieren in de jungle. Echt heel erg gaaf, maar wel hard werken. Ze zoeken altijd vrijwilligers maar het liefst wel voor een paar maanden.
Als het je wat lijkt dan kan ik je het email adres wel geven.