Vrijwilligerswerk en rondreis India najaar 2011

Dag allemaal,

Afhankelijk van de datum van mijn afstuderen, wil ik eind dit jaar vrijwilligerswerk doen in India en daaraanvolgend daar gaan reizen. Als het mogelijk is zou ik ook omliggende landen willen bezoeken.

Op dit moment ben ik druk bezig me aan het inlezen, informatie op te doen over het land, en natuurlijk mijn route uit te stippelen. Daarbij wil ik jullie graag advies vragen.

Plekken die mij tot dusver erg interesseren zijn Delhi, Jaipur en Agra. Ook zou ik graag Mumbai bezoeken, en ben ik erg benieuwd naar Goa.

Mijn budget is € 5000. Ik wil graag uitzoeken wat mijn mogelijkheden hiermee zijn en hoe ik dit het leukst en zinvolst kan besteden. Wat moet ik echt zien en wat gaat hiermee niet lukken?
Wat zou een leuke route voor mij zijn?

Ik heb gekeken bij Commundo, zij organiseren vrijwilligerswerk en daarna een reis. Dit idee spreekt me wel aan, doordat ik daar ook andere vrijwilligers kan ontmoeten om misschien mee verder te reizen (ik heb namelijk nog geen reismaatje), en tegelijk geïntroduceerd word in het land. Namen van soortgelijke reisorganisaties zijn daarom welkom.

Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met reizen in India in de warme- of regentijd. Is dit echt af te raden?

Het is de eerste keer dat ik buiten Europa ga reizen, tips over het aanvragen van een visum e.d. zijn dan ook erg welkom.

Alvast bedankt! :chin:

Wat leuk dat je al is bij onze organisatie hebt gekeken. Spreekt vrijwilligerswerk in een groep je aan of ga je liever individueel vrijwilligerswerk doen? Neem gerust een keertje contact op als je meer wil weten over de mogelijkheden, zodat we voor jou een reis op maat kunnen maken.

Groetjes

Dat zal ik zeker nog even doen!:vak01:

Hoi,

Ik heb vorig jaar 4.5 maanden vrijwilligerswerk gedaan bij Salaam Baalak Trust (SBT) in Delhi. Het is een NGO die straatkinderen onderbrengt in tehuizen. Ik heb er zelf les gegeven. Je kunt van alles doen: in een jongens of meisjestehuis werken of op de platforms van de treinstations de echte straatkinderen lesgeven, dansles geven noem maar op. Kijk eens op salaambaalaktrust.com. P.s. ze zitten ook in Mumbai.