India, Ghana, Guatemala, Zuid Afrika, Peru

Vanaf September ben ik van plan om in 1 jaar tijd verschillende bestemmingen aan te gaan doen… Vakantie/reis/cultuur opsnuiven/vrijwilligerswerk. Nu staan er voor mij een aantal zaken al vast, zoals landen e.d. voor de rest wil ik alleen nog het vrijwilligerswerk inplannen. Buiten die planning om staat alles nog vrij en sta ik open voor invulling.
In India wil ik in ieder geval ook een periode naar een ashram om daar ook gelijk een stuk hindoeïsme mee te pakken. Daarbij ga ik ook naar Goa.
Nog klein stukje over mijzelf: ik ben een man van 34 jaar, zorg achtergrond.

Heb je zo iets, ik wil wel deels mee reizen, vrijwilligerswerk samen doen, dan lijkt het me leuk als je een mail stuurt.

hey, leuke plannen. Weet je welke ashram je heengaat? ikzelf wil na de zomer richting laos, cambodja, vietnam etc gaan, daarna vrienden in melbourne opzoeken. Alles ligt open en heb geen vaste plannen… hoeveel denk je nodig te hebben (geld) voor een jaar weg?
En ga je betalen voor vrijwilligerswerk? of weet je goede organisaties waarbij dat niet hoeft? (nu lijkt mijn enige interesse geld te zijn, is niet zo :slight_smile:

Doeg Annet.

Hey Annet,

Tja dat is altijd lastig wat zoiets kost… Mijn planning momenteel is dat ik in eerste instantie naar India ga, vanuit daar door naar Bali (daar ga ik een maand echt vakantie houden), dan terug naar NL voor een x-aantal dagen… En dan vanuit hier weer verder naar Afrika voor denk zo ongeveer 2 -3 maanden…

Al met al hou ik met India en Bali inclusief vlucht rekening met 3000 euro. Dan weet ik zeker dat ik het er mee ga redden. Daar zit dan alle vliegkosten ook bij in natuurlijk…en dat is het duurste…stel ik zou een maand langer blijven in 1 van de landen…komt er maar zo een 6 tot 700 euro bij op.

Ik wil vrijwilligerswerk gaan doen, moet wel eerlijk toegeven dat ik daar nog niet heel erg mee bezig ben…wel eens gekeken, maar er is zoveel…
Zal misschien betaald worden, echter is het vaak zo dat bij die betaling dan ook je slaapplek zit, dus dan kan je die kosten weer weg strepen.

Bij mij ligt ook niet alles vast, ik wil eigenlijk gewoon veel van de wereld zien en heb daar nu een jaar de tijd voor genomen.

Gr.

Frank:wereld: