Reizen/vrijwilligerswerk India, half juli tot half aug 2007

Hallo mensen!

Aangezien mijn opleiding in Feb ineens niet door kon gaan heb ik 8 maanden ‘vrije invullen’. Daarom ga ik een paar maanden werken om geld te verdienen om 1 maand te kunnen reizen door India en het lijkt me ook leuk om 1 maand vrijwilligerswerk te gaan doen met bijv. straatkinderen in India.

Maar dit wil ik niet alleen omdat ik me dan niet veilig genoeg zou voelen denk ik. En ik hou gewoon van gezelschap :smiley: Iemand die mee zou willen? Ik zou ook evt. iets eerder of iets later kunnen gaan.

Ik ben 21 jaar, ik ben al naar Ghana en Suriname geweest wat ik ook erg leuk vond!

Sorry, ik bedoel dus half Juni tot half aug

Hallo, Ik ben ook van plan om naar India te gaan maar wel wss het eind van het jaar (niet in de moesson /heetste tijd ) dus vanaf september,…

Ik zou met een vriendin gaan en we zouden ook graag vrijwilligerswerk willen doen , heb jij soms adressen of sites waar je dat kan vinden ?

We zijn op zoek naar hulp om huizen te bouwen of in weeshuizen te werken en dergerlijke.
Ook mensen van hier die ginder aan een project bezig zijn en hulp nodig hebben willen we best helpen.

Alle info is welkom !

Groetjes !!

Hoi joukje,

Klinkt erg leuk! Heb jij ondertussen al wat concretere plannen?

Ik wil ook graag deze zomer naar india en wat vrijwilligers werk doen… ben aan het kijken naar travel active… dat is duur, maar het leuke ervan vind ik wel dat je en vrijwilligers werk doet, en vakantie viert!

Als je nog op zoek bent naar een reisgenootje…

[EMAIL=“s.riemeijer@gmail.com”]s.riemeijer@gmail.com

Groetjes Sharony

zou ook graag meewillen moest het niet te laat zijn, alleen dat ik eind juli terug moet zijn want heb begin augustus al andere plannen…
wil heel graag mijn steentje bijdragen, dus je kan me altijd een mailtje sturen, ben 24 jaar en afkomstig uit genk. groetjes

[EMAIL=“roberto_piombo@hotmail.com”]roberto_piombo@hotmail.com

hoi,

ook ik ga naar india deze zomer. mijn vlucht is al geboekt, ik ga van 29 juni tot 14 augustus 2007. tot nu toe heb ik mijn reis verder nog niet echt gepland. ik vlieg naar delhi en het liefst zou ik in deze anderhalve maand een paar weken vrijwilligerswerk doen en een paar weken reizen. maar het vrijwilligerswerk heb ik nog niet geregeld, het is lastig om iets te vinden voor zo’n korte tijd!

hebben jullie hier ideen over? en reismaatjes zijn bij mij ook altijd welkom, dus laat het maar weten als je dat leuk lijkt!

groetjes britt

Hoi britt,
Leuk dat je gaat. Misschien niet de allerbeste tijd (moessons) maar ook dat is prima te overleven :wink:

Wat betreft vrijwilligerswerk in India:
Als je dit vooraf geregeld wilt hebben voor een paar weken, dan is dat inderdaad lastig (en vaak zit er dan een behoorlijk kostenplaatje aanvast nog).
Als je echter gewoon terplekke bij een organisatie binnenstapt (er staan er een paar in de LP) dan kun je 9 van de 10 keer zo terecht.

Succes :slight_smile:

ik weet niet of jullie al plannen hebben?? Ik ben vanaf 28 juli in de buurt van Mombai… Wil daar een beetje rondtrekken en de cultuur zien…
Als jullie daar in de buurt zijn? Lijkt me gezellig!
Ik ben 24 jaar, studente Sociaal Culturele Wetenschappen aan de VU en hiervoor voor een tijdje in Senegal en Suriname (wat ik ook erg leuk vond…:slight_smile: )
Ik hoor het wel!

Hé mensen! Mijn vriend en ik gaan vanaf september tot en met november 2008 naar Zuid-India. We willen daar graag 8 weken vrijwilligers/ontwikkelingswerk gaan doen en hierna reizen. Heeft iemand nog tips voor aanpak en welke organisaties goed zijn zonder hoge kosten? Ik ben dramatherapeut van beroep en hij kan sport/- zwemlessen geven en heeft veel managementervaring. Alvast bedankt!

Hai,
Ik vertrek 15 juni naar Delhi en vlieg 8 juli weer terug. Ik ga alleen, maar zou het super vinden om wel wat mensen te leren kennen om (gedeeltelijk) mee samen te reizen.
Heb je al concretere plannen?
Ik wil in ieder geval graag naar Dharamsala, vanuit daar naar de kust, onderweg bekijken wat ik tegenkom om aan het einde van mijn vakantie nog wat op het strand te kunnen hangen!! Ik vind het alleen wel lastig om te bekijken wel kust in de regentijd het beste te bezoeken is.
Misschien kunnen we onze plannen afstemmen?
Ik hoor het wel!
Groet Jenneke

Hoi Jenneke,
Wij gaan 30 augustus heen. We gaan eerst 8 weken vrijwilligerswerk in Pondicherry doen en hierna gaan we 6.5 week reizen door Zuid India. Waar ligt Dharamsala precies?
Kom je na 8 juli weer in Zuid India terug of niet? Ik wil voor nu nog niks afspreken. Zodra we meer helderheid hebben over onze trektocht door het Zuiden, bericht ik je.
Groetjes, Ineke